به گزارش ایرنا، محمد خدابخشی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی استان لرستان برگزار شد افزود: نتیجه خدمات انجام شده در همه دولت های گذشته به استان لرستان در شاخص های زیر ساختی اعم از حمل و نقل، انرژی ، برق رسانی، گازرسانی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان بایعث شده تا لرستان در بین 31 استان کشور رتبه 27 را داشته باشد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بخش خصوصی لرستان دارای بوراکراسی اداری پیچیده ای است ، گفت: سقف تسهیلاتی که به بخش خصوصی داده می شود 40 میلیاردریال است باعث می شود هزنیه تسهیلات تولید به 22 درصد برسد.
وی با تاکید بر اینکه به منظور توسعه متوازن سهمی باید برای استان های محروم در نظر گرفته شود اظهار کرد: بر اساس متوسط شاخص توسعه ای و سرانه درآمد خانوار برای استان های محروم همچون استان لرستان باید سهم ویژه ای در نظر گرفته شود.
حدابخشی افزود: برخی استان ها فرایند توسعه را بخوبی طی کرده اند ولی نگاه برنامه ای به توسعه استان لرستان وجود ندارد.
به گفته وی اینکه در برخی مناطق کشور همچون استان لرستان رشد و توسعه متناسبی ایجاد نشده است علاوه بر اینکه ضعف برنامه ریزی ما را می رساند و شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست از نظر شرعی هم حق الناس است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: هنوز در برخی مناطق لرستان از جمله در 101 روستای الیگودرز راه دسترسی وجود ندارد و زمانیکه راه دسترسی نیست یعنی هنوز مناطقی در لرستان وجود دارد که فاقد برق ، گاز، فیبر نوری ، آموزش و شرایط بهداشتی و درمانی مناسبی هستند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: توقع ما این است که اعضای کمیسیون برنامه مجلس شورای اسلامی در تلفیق های بودجه ای که شکل می گیرد و در تدوین برنامه هایشان بخصوص در بودجه سال 97 توجه ویژه به مناطق محروم همچون لرستان داشته باشند.
جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان روز پنجشنبه با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و مجاسبات مجلس شورای اسلامی در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد.
1920/6060
خبرنگار:محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.