به گزارش ایرنا علی کورانی فر روزپنجشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدربروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای مبارزه با مواد مخدر محسوب می شوند ودر این راستا دستگاه ها مرتبط با این موضوع باید همکاری لازم را با آنها به عمل آورند.
وی اظهارکرد: کمپ ترک اعتیاد بانوان در بروجرد نیازبه تقویت جدی دارد و درغیر این صورت تعطیل خواهد شد.
فرماندار بروجرد بیان کرد: با توجه به اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است متاسفانه تاکنون به این موضوع در حوزه مبارزه با مواد مخدر توجه جدی نشده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداربروجرد گفت: 350 کارتن خواب در بروجرد شناسایی شده اند که برای نگهداری آنها به اعتبارات کافی نیازداریم.
احمد گودرزیان افزود: اگر بتوانیم از افراد کارتن خواب درکمپ ها مراقبت کنیم آمار سرقت های خرد در بروجرد کاهش محسوسی خواهد داشت.
به گفته وی برای نگهداری هرفرد کارتن خواب و معتاد خیابانی ماهانه مبلغ یک میلیون 500 هزار ریال نیاز است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر لرستان گفت: مبارزه با مواد مخدر باید مستمر ودائمی باشد و همه دستگاههای مرتبط باید در این راستا همکاری کنند.
مجتبی بیرانوند افزود: وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت است و در بحث های اجرایی دخالتی ندارد.
به گفته وی برای همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر ضورت دارد تا همه دستگاههای دولتی و نهادهای غیر دولتی مردمی پای کار باشند.
وی اظهار کرد: دراستان لرستان برخورد ها با بحث خرده فروشی مواد مخدر کافی نیست براین اساس باید اقدامات بازدارنده دراین راستا تقویت شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر لرستان اضافه کرد: کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز محلی برای تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان ها است که باید سریعا اقدامات لازم برای جمع آوری آنها انجام شود.
بیرانوند با اشاره به اینکه ترس از ارائه آمارها زیان بخش است، گفت: آمارهای ارائه شده در بحث اعتیاد در لرستان با وضعیت اعتیاد هم خوانی ندارد و باید با راستی آزمایی آمارها دقیق ارائه شود تا تصمیم گیری های خوبی صورت گیرد.
وی افزود: آمار اعتیاد و مواد مخدر لرستان در کشور تک رقمی است و این موضوع آسیب های جدی براستان تحمیل می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر لرستان اظهار کرد: ایفای نقش موثردرپیشگیری و درمان و صیانت از افراد در جامعه با مشارکت گروه های مختلف و رسانه ها و هنرمندان ضرورت دارد.
7273 /7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.