به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغین و مبلغات استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس برخواسته از نهضت امام حسین(ع) است و اظهار کرد: اگر اسلام امروزه در دنیا سربلند است به لیل تلاش مبلغان دین بوده و یکی از ظرفیت های بزرگ برای تبلیغ دین، ماه محرم است.
وی گفت: منبر برای روحانیون جهت تبیلغ دین تنها رسانه موثر، حضوری، مستقیم و تاثیرگذاری می باشد که تاکنون جایگزینی نداشته است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: تبیین جلوه های معنوی عاشورا بسیار با اهمیت بوده و اگر معنویت علوی و حسینی را به جوانان نشان ندهیم به سمت عرفان های کاذب خواهند رفت.
وی بیان کرد: نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای هر قوم و هر ملتی یک الگو بوده و این الگوها در جامعه باید معرفی شوند.
امام جمعه خرم آباد افزود: امروزه بیشتر روستاهای لرستان صاحب مسجد شده اند و روحانیون باید از ظرفیت منبر و مسجد برای تبلیغ دین استفاده کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نیز در ادامه همایش افزود: همایش طلایه داران تبلیغ لرستان در 10شهرستان استان برگزار می شود که روحانیون با الویت آسیب های اجتماعی در ماه محرم اطلاع رسانی خواهند کرد.
حجت الاسلام سعید مهدوی امین گفت: 600مبلغ از خارج از استان، 600میلغ بومی و مقیم و تعداد 400مبلغه وظیفه اطلاع رسانی و تبلیغ دین را در مناطق محروم لرستان در ایام محرم برعهده دارند.
وی بیان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برنامه های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، فرهنگ کار و تلاش محور سخنرانی روحانیون مستقر در لرستان می باشد.
همایش طلایه داران تبلیغ در لرستان هرساله قبل از شروع ماه محرم برگزار می شود.
بیش از یکهزارو 400 مبلغ و مبلغه در لرستان برای تبلیغ دین فعالیت می کنند.
اعزام مبلغ به مناطق محروم لرستان 10روزه می باشد.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.