به گزارش ایرنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در این همایش گفت: مساجد نقش مهمی در تحکیم پایه های اعتقادی، دینی و مذهبی جوانان داشته و مانع از گرایش آنها به سمت آسیب های اجتماعی می شود.
حجت الاسلام علی ارکبان افزود:باید اهرم های پیشگیری موثر مانند امر به معروف و نهی از منکر به عنوان موثرترین مکانیزم مقابله با آسیب های اجتماعی در مساجد رونق بگیرد و از حضور روحانیون متخصص برای ترویج علوم دینی و مذهبی استفاده شود.
وی گفت: مساجد نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند و باید تلاش کرد تا روز به روز فعالیت مساجد با اجرای برنامه های مختلف در جذب جوانان بیشتر شود.
حجت الاسلام ارکبان اضافه کرد : ایجاد پیوند بین خانواده، مدرسه و مسجد می تواند مثلث مقابله با تهاجم فرهنگی را ایجاد کرده و در شرایط دشوار حاضر که شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی همچون سونامی گسترده باعث انتقال ویروس های فرهنگی به جامعه می گردد با آنها مقابله نمایند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد گفت: آسیب های اجتماعی در مناطقی بیشتر است که یا مسجد ندارند و یا فعالیت مساجد در آن منطقه اندک است ، بنابراین باید با برنامه ریزی مدون و ارایه برنامه های فرهنگی و متنوع زمینه جذب جوانان به مساجد و کاهش آسیبهای اجتماعی را فراهم نمود.
وی تعداد مساجد و حسینیه های این شهرستان را بیش از 300 باب عنوان کرد و گفت: در شهر بروجرد 78 مسجد با حدود 150 خادم فعالیت دارد.
در این همایش برنامه های مختلف در راستای تاثیر مساجد در مقابله با شبیخون فرهنگی برگزار شد.
6052/6060
خبرنگار: آمنه صارمی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.