حجت الاسلام علی سقاچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایی نماز جماعت صبح در بسیاری از نقاط کشور مغفول مانده است و با توجه به این وضعیت، احیای نماز جماعت صبح در دستور کار ستاد اقامه نماز کشور قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در این راستا، 20 هزار دعوت نامه با عنوان سفیران صبح استان فارس بین دانش آموزان، دانشجویان، همسایگان مساجد و نمازگزارانی که هنگام نمازهای ظهر و مغرب در مسجد حضور می یابند، توزیع شده است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به این که مخاطبان این دعوت نامه ها از برپایی نماز جماعت صبح در مسجد محل زندگی خود مطلع می شوند، گفت: امیدواریم اجرای این طرح زمینه ساز حضور پرشکوه مردم در نمازهای جماعت صبح مساجد باشد.
وی در ادامه همکاری بیش از پیش اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در اجرای این طرح را خواستار شد.
سقاچی یادآوری کرد: بنا بر روایات، ارزش حضور در نماز جماعت صبح از شب زنده داری بالاتر است و موجب برکات بسیار برای خانواده ها و پیشگیری از بسیاری از آسیب ها می شود و از این رو، نیاز است اطلاع رسانی کافی در این زمینه صورت پذیرد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس همچنین گفت: دوره آموزشی 2 روزه اساتید تخصصی نماز در این استان از صبح امروز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز آغاز شد.
سقاچی گفت: در این دوره که به مدت 16 ساعت و با عنوان دوره تربیت مربی تکمیلی برگزار می شود، اساتید منتخب حوزه و دانشگاه از استان فارس در کارگاه آموزشی با استاد اعزامی از مرکز تخصصی نماز کشور بحث و تبادل نظر می کنند.
وی ادامه داد: همایش 'نماز و فضای مجازی' با حضور اساتید و روسای دانشکده ها، مسئولان انجمن های دانشجویی و همچنین مدیران فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با حضور استاد مدعو از مرکز تخصصی نماز بعد از نماز ظهر و عصر امروز چهارشنبه در دانشگاه شهید باهنر شیراز برگزار می شود.
7389/ 2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.