فریدون خودنیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح برق رسانی به روستاهای تنگ هفت و 20 روستای دیگر که در مسیر این روستا قرار داشتند با 120 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت انجام شد.
وی این طرح برق رسانی را یک اقدام بزرگ دانست و گفت: مردم این منطقه سال ها در آرزوی تامین برق و دست یابی به اولین زیرساخت زندگی و ابتدایی ترین امکانات رفاهی بودند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: این شرکت با هدف محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم از جمله روستاها موفق شد، این طرح بسیار بزرگ را اجرا و شادی و امید را برای مردم درد کشیده این منطقه به ارمغان آورد.
وی اظهار کرد: روستاهای تنگ هفت پیش از اجرای این طرح توسط راه آهن و با ژنراتورهای دیزلی دارای برق ناپایدار بودند و 20 روستای واقع در مسیر این روستا نیز در کل از نعمت روشنایی برخوردار نبودند.
وی افزود: با افزایش تعداد جمعیت روستاهای تنگ هفت و مهاجرت تعدادی از دیگر روستاها به این منطقه ژنراتورهای راه آهن دیگر جوابگوی نیاز مصرفی مردم نبودند لذا در سال های اخیر مردم این روستاها بارها خواستار رفع این مشکل شدند.
خودنیا گفت: متاسفانه مکاتبات و پیگیری های قبل از سال 95 بی نتیجه مانده بود تا اینکه با پشتیبانی مهندس بازوند استاندار لرستان و حمایت های مالی مهندس مصلحتی مشاور مدیرعامل توانیر و مجری طرح های برق رسانی روستایی کشور در سال 95 موفق به اخذ اعتبار و نقدینگی اجرای طرح اتصال این روستاها به برق سراسری به مبلغ 120 میلیارد ریال شدیم.
وی افزود: این طرح دارای مسیری بسیار سخت به طول 66 کیلومتر بود که در بیشتر نقاط تیرهای بتونی با سختی های فراوان بر روی تپه ها، کوه ها و انتهای دره ها نصب شدند.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک دغدغه فکری و یک طرح بی نظیر اجرا شد چراکه تا قبل از آن، توانایی انجام طرح به یک معما تبدیل شده بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در طول مسیر 20 روستا با 420 خانوار زندگی می کنند که همگی به شغل دامپروری مشغول هستند و سهم چشمگیری از فرآورده های گوشتی استان را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: با برق رسانی به منطقه شاهد مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاهای منطقه هستیم و این خود نقطه عطفی در راه رسیدن به اهداف متعالی حکومت اسلامی است.
وی اظهار کرد: این طرح با همکاری دستگاه ها و سازمان هایی مانند راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، شرکت راه آهن، استانداری لرستان و در رأس آنها شرکت توانیر و تلاش های مجدانه و دلسوزانه مهندس مصلحتی اجرایی شد.
یکهزار و 764 روستای استان لرستان از نعمت برق برخوردار هستند که از این تعداد 190 روستا با جمعیتی افزو بر سه هزار خانوار در دولت یازدهم برق دار شده اند.
9872/3022
خبرنگار: اله یار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.