به گزارش ایرنا، محمد اصلانی روز دوشنبه در نشست مناسب سازی که در محل استانداری لرستان برگزار شد، افزود: در استان لرستان در زمینه مناسب سازی اقدامات خوبی انجام شده است بطوریکه سال گذشته تندیس و نشان برتر در این زمینه به استان لرستان تعلق گرفت اما برای بهبود بخشیدن به روند مناسب سازی در شهر لازم است این اقدامات شتاب بیشتری بگیرند.
وی با اشاره به اینکه رعایت اصول مناسب سازی همواره باید مورد توجه و تاکید فرمانداری ها قرار گیرد، گفت: با توجه به تلاش برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری باید اقداماتی در زمینه سیمای شهری و توجه به مناسب سازی در ساخت وسازهای شهری را مورد توجه قرار داد.
اصلانی با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی خیابان های شهرهای استان تردد به سختی انجام می شود، افزود: فرمانداران به عنوان مدیران عالی دولت در شهرستان ها و به عنوان مدیران کمیته مناسب سازی باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
وی اظهار کرد: مناسب سازی موضوعی است که طی سالیان گذشته تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته است و امروز با توجه به ضرورت فراهم کردن زمینه های برابر برای حضور افراد معلول در جامعه باید ضمن رفع مشکلات موجود در ساخت و سازهای شهری، اداری و آموزشی، ساخت و سازهای جدید را نیز به گونه ای مدیریت کرد تا استاندارد مناسب سازی در آنها رعایت شود.
معاون عمرانی استاندار لرستان افزود: در همین راستا باید گزارش نهایی پایان کار ساخت و سازها منوط به رعایت اصول مناسب سازی باشد و پروانه هایی که صادر می شود تنها در صورتی اعتبار قانونی دارند که نکات مرتبط با مناسب سازی در آنها رعایت شده باشد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت اصول مناسب سازی از ابتدای هر ساخت وسازی گفت: رعایت کف مناسب بطوریکه ایجاد ارتفاع در سطوح پیاده روها ایجاد نکند نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
اصلانی افزود: دستورالعمل های مربوط به مناسب سازی باید بطور دقیق تهیه شوند و در اختیار دستگاه ها و نهادهای مرتبط قرار گیرد تا بتوان در عمل همان دستورالعمل ها را مورد توجه قرار داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به ضرورت دیجیتالی کردن صندوق های متعلق به کمیته امداد در سطح شهرها گفت: کمیته امداد باید در مدت زمانی مشخص نسبت به دیجیتالی شدن این صندوق ها اقدام و یا جای صندوق های خود را مشخص کند.
وی با اشاره به اینکه مناسب سازی در روستاها نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نباید معضلات شهری به روستاها نیز سرایت کند و با توجه به اینکه مناسب سازی در روستاها سهولت بیشتری دارد باید به دهیاران و یا شوراهای روستا دستورالعمل های مناسب سازی را ابلاغ کرد.
اصلانی با تاکید بر رعایت ارتباط بین دانشگاه و معماری و توسعه اقتصاد شهری اظهار کرد: می توان همایش هایی در این راستا برگزار کرد و با دعوت از اساتید و صاحب نظرانی که در این عرصه تحقیق و پژوهش داشته اند اصول علمی و موفق مرتبط با مناسب سازی و اولویت دادن به راحتی انسان در نوع ساخت و ساز شهری را آموزش داد.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.