به گزارش خبرآنلاین لرستان، استاندار در این نشست با ابراز رضایت از طرح های پیشنهادی و همچنین تصویب آنها ، خواستار همکاری همه دستگاههای اجرایی مرتبط برای تسریع در روند عملیاتی شدن این طرح ها شد.
هوشنگ بازوند گفت : شرکت آب منطقه ای و اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان به صورت ویژه در راستای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان و همچنین سرمایه گذاران همکاری کنند.
استاندار لرستان در خصوص اجرای طرح محور گردشگری خرم آباد ، پلدختر اظهار داشت : برای اجرایی شدن این طرح بایستی مسئولان استانی و شهرستانی با بخش خصوصی رایزنی کنند چراکه هیچ گونه اعتبار دولتی در این خصوص تخصیص داده نشده است.
وی همچنین با قدردانی از زحمات مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و بخش خصوصی در خصوص طرح های پیشنهادی ابراز امیدواری کرد : با تلاش همه مسئولان مربوطه هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از این طرح های مهم در استان باشیم چراکه با افتتاح و بهره برداری از این طرح یک تحویل عظیم در حوزه گردشگری لرستان ایجاد خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز در خصوص طرح های ارائه شده در کارگروه گردشگری گفت : طرح منطقه تفریحی گردشگری497 هکتاری سد حوضیان از طریق مشاور آماده شده و مذاکرات خوبی هم با شرکت گردشگری تامین اجتماعی به عنوان سرمایه گذار صورت گرفته که در صورت نهایی شدن شاهد توسعه چشمگیر گردشگری در استان خواهیم بود.
غلامرضا سلیمانی همچنین به ارائه طرح گردشگری کشت و صنعت لرستان اشاره کرد و افزود : این طرح در منطقه پارک جنگلی شوراب خرم آباد و حاشیه کشت و صنعت استان با وسعت 1150 هکتار و با سرمایه گذای کشت و صنعت لرستان در مرحله اخذ مجوز می باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ، باغ ویلا ، آلاچیق صحرایی ، زائرسرا ، تله کابین ، پل معلق ، پارک آبی ، تالار و رستوران های پذیرایی ، باغ وحش و باغ پرندگان و آبشارهای مصنوعی از جمله بخش های پیش بینی شده در طرح گردشگری کشت و صنعت لرستان به شمار می روند.
وی همچنین تصویب تفاهم نامه هم افزایی بین استان های زاگرس نشین را از دیگر طرح های مهم استان دانست و گفت : رشد گردشگری ، ایجاد زیرساخت های گردشگری مطمئن و کمک به رایگان شدن صدور پروانه ساخت هتل در استان ها از جمله دستاوردهای اجرایی هم این طرح در بین استان های زاگرس نشین است .
همچنین در این جلسه دکتر سرچشمه پور مدیرعامل شرکت کشت و صنعت صفا لرستان ، دکتر شاهیوند مشاور طرح گردشگری سد حوضیان و مهندس کیانپور مشاور طرح کارگروه گردشگری زاگرس در خصوص جزییات طرح ها توضیحاتی ارائه کردند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 737739
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.