به گزارش ایرنا پرویز افشار روز سه شنبه در آیین معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات استانداری لرستان با بیان اینکه حل آسیب های اجتماعی بعنوان یک معضل ملی همواره مطالبه جدی مقام معظم رهبری از مسئولان است، اظهار کرد: چالش آسیب های اجتماعی و مواد مخدر مساله ای فراملی بوده و بسیاری از کشورها درگیر این موضوع می باشند.
وی ادامه داد: برای مقابله با این چالش باید از توان مردم در قالب NGO ها استفاده کرد که استان لرستان در این زمینه در مسیر درستی پیش رفته است.
وی با بیان اینکه وضعیت معتادان متجاهر در لرستان سر و سامان پیدا کرده است گفت: تغییر مدیران به منزله عملکرد خوب و یا ضعیف آنها نیست بلکه یک مدیر بیش از حد در یک پست بماند نبوغ و نوآوری را از افراد سلب می کند.
افشار ادامه داد: تعهدات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید بروز شود و مطالبات استان ها بررسی به اداره مالی ستاد ابلاغ و تخصیص داده خواهد شد.
وی افزود: استفاده از گروه های مرجع برای سفیران مبارزه با موادمخدر و طرح توانمند سازی دانش آموزان دوم متوسط در استان ها امسال به قوت بیشتری ادامه داشته باشد.

**آسیب اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه های لرستان است
استاندار لرستان نیز در ادامه جلسه گفت: یکی از چالش های مهم لرستان چالش اجتماعی ناشی از آسیب های فرهنگی است و بحث مواد مخدر یکی از این چالش ها بشمار می آید.
هوشنگ بازوند ادامه داد: برای برطرف کردن این چالش ها نیاز به یک عزم ملی است و همه دستگاه ها باید در این زمینه تلاش کنند، اگر نتوانیم با چالش مواد مخدر مبارزه کنیم تهدید جدی برای تمامی استان‌ خواهد بود.
وی افزود: مشارکت مردم در امر مقابله با این تهدید باید به فرصت تبدیل شود و سازمان های مردم نهاد باید به خوبی مشارکت نمایند.
در پایان این مراسم مجتبی بیرانوند طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بعنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان معرفی شد.
پیش از این غلامرضا آقا میرزایی از بهمن ماه 94 عهده دار این سمت بود.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.