به گزارش ایرنا رحمان قلاوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کارگاه با شرکت بیش از 100 کارآموز برای نخستین بار با هدف آمادگی افراد برای حضور در عرصه بازار کار و همچنین توانمندسازی و ارتقاء مهارت شاغلین در خرم آباد تشگیل شده است.
وی اظهار کرد:یکی از مهمترین اهداف این آموزشها در حوزه مهارتی علاوه بر توانمندسازی افراد، ارتقاء بهره وری نیروی انسانی است و دولت بمنظور حمایت کارآفرینان و بنگاههای تولیدی و خدماتی و بعنوان یکی از شرکای اجتماعی سرمایه گذاری این آموزشها را بر عهده می گیرد.
مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان همچنین گفت: در کشور آموزش های فنی و حرفه ای بیشترین سرمایه گذاری خود را بر روی مهارتهای سخت انجام داده است و یکی از دلایلی که این آموزشها به اندازه تمایل ما منجر به ارزش افزوده اقتصادی نمی شود غفلت از آموزشهای نرم در برنامه ریزی آموزشی کشور است.
وی بیان کرد: بزودی دپارتمان مهارتهای نرم متشکل از نیروی انسانی صاحب تخصص در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان تشکیل خواهد شد و بخشی از آموزش سند مهارت استان را که برای 30 هزار نفر تدوین شده است به مهارتهای نرم اختصاص می دهیم.
قلاوند همچنین گفت: در حال حاضر 17 مرکز فنی و حرفه ای و 323 آموزشگاه خصوصی در سطح این استان فعال است.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 776 نفر در دوره های دولتی فنی و حرفه ای استان و در دوره های خص.صی هفت هزار و 222 نفر آموزشهای فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.
/6060/7274
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.