به گزارش ایرنا فریبا محمدیان عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با مسئولان و روسای هیات های ورزشی بانوان لرستان افزود: هیات های ورزشی می توانند با برگزاری مسابقات آفرود(اتومبیل رانی)، کوهپیمایی، راهپیمایی و همایش های خانوادگی در توسعه اقتصادی نقش داشته باشند.
وی اظهار کرد: موارد ٩٤، ٩٥، ٢٥، ٧١، ٧٣ و هفت در برنامه ششم توسعه وجود دارد که می توانند سهم بانوان را ١٠٠ درصدی و نقش آنان را در فضاهای ورزشی پررنگ تر کنند.
معاون ورزش وزیر ورزش و جوانان افزود: در گذشته برای عملیاتی کردن یک بخش از حوزه بانوان باید تلاش های زیادی انجام می شد اما از این به بعد هیات های ورزشی بانوان مورد حمایت قرار می گیرند.
محمدیان با اشاره به اینکه باید در اساس نامه فدراسیون تفویض اختیار به بانوان صورت گیرد، گفت: اختیارات و مسئولیت ها ورزشی بانوان باید به نایب رئیس های هیات ها واگذار شود تا بتوانند در مجالس شرکت و اعلام رای کنند.
وی با بیان اینکه نگاه نظام جمهوری اسلامی به زنان استفاده ابزاری نیست، افزود: با این فکر در جامعه باید مسایل هیات های ورزشی بانوان به دست خود آنها برطرف شوند.
وی فلسفه هیات های ورزشی را تفکر در فعالیت بخش خصوصی دانست و گفت: منابع دولتی بسیار محدود است و باید با مشارکت بخش خصوصی به دنبال رونق کسب و کار باشیم.
محمدیان افزود: سالن های ورزشی را باید درآمد زا کرد و هر هیات یک برنامه تا ایران ١٤٠٠ برای توسعه هر رشته ورزشی با هدف رونق کسب و کار در دستور کار قرار دهند.
وی اضافه کرد: عهد بسته ایم که در این چهار سال به سمت پیاده کردن آموزه های دینی در ورزش گام برداریم.
در پایان این نشست از ورزشکاران افتخار آفرین لرستانی در میادین بین المللی و همچنین از خانواده شهیده ترور مهدیه هراتی تجلیل شد.
معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه پس از ورود به لرستان از بخش های مختلف مجموعه ورزشی تختی خرم آباد بازدید و با استاندار لرستان دیدار کرد
گفت و گو با بانوان ورزشکار از دیگر برنامه های سفر محمدیان به لرستان است.
٣٢١٠/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.