به گزارش خبرآنلاین لرستان. دکتر حسین جهانگیر افزود: صنایع کوچک و متوسط(sme)ها در کشور ما به نحوی مترادف صنایع خرد، کوچک، متوسط (msme) ها در سایر کشورهای دنیا هستند.
وی ادامه داد: بیش از 97 درصد اشتغال دنیا از طریق صنایع خرد، کوچک و متوسط انجام می گیرد که در ایران نیز وضعیت به همین صورت است.
وی اظهار کرد: اما در سایر قاره های دنیا از میزان 97 درصد اشتغال در صنایع خرد، کوچک و متوسط 90 درصد آن مربوط به صنایع خرد است ولی در ایران از این میزان فقط 46 درصد آن مربوط به صنایع خرد است.
مدیر عامل شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر با اشاره به اینکه صنایع کوچک در سایر کشورهای دنیا حدود 5 درصد هستند، گفت: در ایران این آمار در حدود 40 درصد که در این زمینه نیز یک شکاف 35 درصدی وجود دارد.
دکتر جهانگیر اضافه کرد: در حوزه صنایع متوسط نیز آمار کشور ما حدود 6 درصد و سایر کشورهای دنیا حدود 2 درصد است که این امر نشان می دهد در کشور ما از میزات صنایع خرد کاسته شده و به سهم صنایع کوچک و متوسط ،افزوده شده است.
وی ادامه داد: همچنین میزان صنایع بزرگ در کشور ما 2 درصد است که در سایر کشورهای دنیا حدود 6 درصد است که این امر نشان می دهد در کشور ما بستر رشد برای صنایع کوچک مناسب تر بوده است.
فعال صنعتی کشور با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ملی ،اظهار کرد: پس از انقلاب و از دهه 70 به بعد شرایط بهتری از نظر تسهیلات و حمایت های دولت برای گسترش صنایع کوچک ایجاد شد و همین امر باعث توسعه بیشتر صنایع کوچک در کشور شده است.
دکتر جهانگیر گفت: از مهمترین مزایای توسعه صنایع کوچک ایجاد اشتغال برای نسل های بعد و توزیع عادلانه ثروت در کشور است.
وی اضافه کرد: از دیگر مزایای صنایع کوچک ، افزایش بهره وری ، سرعت در تصمیم گیری، درآمدزایی و ...است که در صورت حمایت و توجه جدی تر به صنایع کوچک می توان انتظار داشت که این شرکتها به جای تکیه بر حمایتهای دولتی و دریافت یارانه، حتی بتوانند به صنایع مالیات ده هم تبدیل شوند.
وی ضمن تاکید بر تقویت و حمایت بیشتر از این صنایع، ادامه داد: اجرایی کردن خوشه های صنعتی، برقراری ارتباط بین خوشه های صنعتی، تسهیل شرایط تبلیغات و معرفی محصولات صنایع کوچک و گماردن نمایندگانی از صنایع کوچک در کمیته های ارزیابی بانک ها با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون ، اتاق اصناف و ...می تواند به تسهیل شرایط صنایع کوچک کمک ویژه ای نماید.
وی با اشاره به برنامه های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از صنایع کوچک ، خواستار افزایش آموزش های کاربردی و مهارتی و نیز حمایت های بیشتر نظام بانکی برای تامین نقدینگی و تسریع در اختصاص تسهیلات شد.
گفتنی است: شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر بعنوان واحد برگزیده ملی صنایع کوچک از استان لرستان در مراسم گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک مورد تجلیل قرار گرفت و لوح تقدیر و تندیس این مناسبت را دریافت کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 718895
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.