اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان،علی خادمی  اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق اهداف بلند سازمان امور اراضی کشور در حال اجرا بوده و با اجرای آن تثبیت مالکیت کشاورزان و
سند دار کردن اراضی کشاورزی امکان پذیر می شود که موجب رضایت مندی بهره برداران این بخش خواهد شد.
وی افزود: این طرح تاکنون در استان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اجرای پنج ساله آن در سطح کشور ، کل اراضی کشاورزی در لرستان شامل اراضی زراعی و باغی در اجرای طرح حدنگاری می شوند.

خادمی با بیان اینکه این طرح در دو مرحله اجرا خواهد شد ، تصریح کرد: ابتدا در صورت اختلاف بین مالکین و منابع طبیعی از نظر مالکیت در رابطه با اراضی تصرفی قبل از نقشه برداری و اجرای برنامه حدنگاری باید کارگروه رفع تداخلات در سطح استان و شهرستان‌ها فعال شود.
مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان لرستان گفت: با راه‌اندازی کارگروه رفع تداخلات هر پلاک ثبتی شش‌ دانگ یک روستا نقشه‌برداری و سپس با نقشه اداره کل منابع طبیعی استان تطبیق داده می شود.
به گفته وی موضوع رفع تداخل از طریق کمسیون متشکل از رییس سازمان جهاد کشاورزی ؛ مدیرکل منابع طبیعی ؛ رییس ثبت و اسناد و مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان به دبیری امور اراضی پیگیری و در نهایت تصمیم لازم در خصوص
اراضی مورد اختلاف (زراعی و ملی) از هم تفکیک می‌شود.
وی همچنین گفت: پس از برطرف کردن اختلاف بین زراعی و ملی بودن اراضی ، اراضی زارعین و کشاورزان در قالب طرح کاداستر اراضی کشاورزی نقشه برداری
می‌شوند.
وی تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی ،کاهش مشاجرات ملکی، تعیین تکلیف مالکیت اراضی کشاورزی ، ایجاد پایگاه اطلاعات دقیق کشاورزی کشور جهت برنامه‌ریزی و مدیریت هوشمند را از اهداف اجرای طرح حدنگاری‌(کاداستر) عنوان کرد.
مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان لرستان گفت: همچنین تکمیل دولت الکترونیک ، تثبیت مالکیت دولت بر منابع طبیعی و جلوگیری از دست درازی زمین خواران به اراضی ملی و سند دار کردن اراضی کشاورزی و باغات از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714608
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.