به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس سعیدی امروز در جلسه با سران طوایف و معتمدین عشایری استان که با حضور استاندار کرمان برگزار شد اظهار‌داشت: بایرندگی‌های انتهای سال 95 در کرمان تاثیر مثبتی در مناطق عشایری داشته است.

وی با اشاره به اینکه بحث اسناد اراضی ملی در حال پیگیری است و سازمان مراتع و جنگلها، قول‌هایی داده است گفت: هفته آینده در جلسه‌ای در تهران با حضور استاندار کرمان این موضوع پیگیری می‌شود.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در این رابطه جلسات زیادی تشکیل شده است افزود: کارخانه کرک بافت نیز بعد از سال‌ها در بافت راه‌اندازی مجدد شد که روی اقتصاد عشایر استان کرمان اثر زیادی دارد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از بلایای طبیعی در استان بر روی دام عشایر خاطر‌نشان کرد: هیچ محدودیتی برای بیمه‌کردن دام عشایر و سایر دامداران استان کرمان وجود ندارد و توصیه می‌کنیم با توجه به افزایش بلایای طبیعی در استان همه دامداران، دام خود را بیمه کنند.

در این جلسه مهدی رجبی‌زاده مدیر‌کل منابع طبیعی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه عشایر در بحث واگذاری مناطق طرف حساب اداره کل منابع طبیعی هستند گفت: شرکت‌های فراگیر تشکیل شده و خواهش داریم که عشایر با این شرکت‌ها همکاری و عضو شوند.

وی تاکید کرد: در سال‌های آینده خدمات به عشایر از طریق همین شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622938
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.