مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان پلدختر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این درب مطهر از محل کمک ها و نذورات مردمی استان لرستان و توسط هنرمندان ایرانی در کارگاه حسینیه عاشقان ثارالله سپاه پاسداران خرم آباد ساخته شده است.
رضاعلی محمودوند با بیان اینکه طلا کاری درب مطهر در شهر قم انجام شده است، افزود: کار ساخت این درب در 16 ماه مبارک رمضان سال جاری پایان یافت و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اقشار مختلف مردم خرم آباد در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی گفت: با توجه به مشارکت مردم استان لرستان در ساخت این درب مطهر برای زیارت مردم شهرهای مختلف استان این کاروان را به راه انداختیم.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان پلدختر افزود: در ساخت این درب مطهر 700 کیلوگرم مس، 2 کیلوگرم طلا و 2.5 مترمکعب چوب ساج به کار رفته که روقلم زنی آن با مس و روکش آن از طلای 24 عیار است.
وی اظهار کرد: پشت این درب خاتم کاری و 102 قطعه میناکاری استفاده شده که بهترین اساتید قلم زنی، خاتم کاری و میناکاری از اساتید دانشگاه که شهره جهانی دارند روی آن کار کرده اند.
وی افزود: طراح این درب مطهر استاد اسکندرپور یکی از اساتید معروف کشور بوده و برای ساخت این درب در مجموع مبلغ هشت میلیارد ریال از محل کمک ها و نذورات مردم استان لرستان هزینه شده است.
محمودوند گفت: این درب پس از استقبال گرم و زیارت با شکوه مردم امشب در ناحیه مقاومت بسیج پلدختر مستقر شده و فردا صبح (سه شنبه) پلدختر را به مقصد رومشکان ترک و از آنجا عازم شهر کوهدشت می شود.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.