به گزارش ایرن، حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر در مصلی این شهر افزود: همه باید در حفظ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.
وی اظهار کرد: رضا خان تصور می کرد کشف حجاب مایه پیشرفت کشور است ولی علما و مردم ایران پس از کشف حجاب رضاخانی مقابل وی ایستادند و او را رسوا کردند.
وی گفت: حجاب ثمره دین اسلام است و اگر نباشد زندگی از هم پاشیده می شود کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند ضروریات دین را انکار می کنند.
امام جمعه پلدختر افزود: حجاب از ضروریات دین و یک ارزش است که همه باید در حفظ و اشاعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند .
وی به قیام مردم در سال 1314 شمسی در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: رضا خان قلدر که انگلیسی ها او را به عنوان شاه ایران و برای نفوذ خود در ایران علم کرده بودند ابتدای حکومت خود را یک شخص مذهبی نشان می داد که در واقع آمریکا و انگلیس برای وی نسخه می پیچیدند.
امام جمعه پلدختر از توجه استاندار لرستان به شهرستان پلدختر و تشکیل کارگروه تولید و اشتغال در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: استاندار لرستان در این کارگروه تصمیم های خوبی برای حضور مسئولان و مدیران کل در پلدختر گرفت که جای تقدیر دارد.
وی افزود: استاندار لرستان از طرح های شهرستان پلدختر به ویژه مصلای این شهرستان حمایت کرده و توجه خاصی به آنها داشته است.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.