به گزارش ایرنا نصرالله بازوند عصر چهارشنبه در سومین همایش ملی کارآفرینی، توسعه با محوریت اشتغال پایدار در سالن همایشات اتاق بازرگانی لرستان افزود: کارآفرینی، شکل گیری فرهنگ کسب و کار است.
وی فرهنگ سازی را برای رونق کسب و کار ضروری خواند و گفت: کارآفرینی برای ایجاد بازار، تولید و کسب و کار جدید بوده و صرفا مختص به ایجاد کار و اشتغال نیست.
بازوند بیان کرد: باید از ظرفیت های موجود در کشور و همچنین از نیروی جوانی در کارآفرینی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تنها یک درصد از جمعیت و وسعت جهان در اختیار ایران است، اظهار کرد: 6 الی هشت درصد منابع جهان یعنی چند برابر جمعیت کشور در ایران است لذا باید به درستی از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت دوازدهم باید برای رونق کارآفرینی در کشور به شناسایی استعداده او منابع انسانی، تقویت خلاقیت و نوآوری، شناسایی و جذب استعدادها، مدیریت بر منابع و نیروها و ایجاد رابطه درست و منطقی بین استعدادها و ظرفیت های کارآفرینی کشور توجه کند.

** معرفی توانایی های لرستان مورد توجه قرار گیرد
رئیس کانون کارآفرینی کشور نیز اظهار کرد: لرستان از نطر پایه، شرایط مطلوبی دارد اما متاسفانه آمارها بیکاری در این استان را نشان می دهد.
مجید ایزدی افزود: طرفیت بالای لرستان باعث شد این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی و از سرمایه گذاران برای جذب سرمایه گذاری در این استان دعوت شود.
وی گفت: لرستان در زمینه های گردشگری، صنعت، آب و کشاورزی دارای توانایی است اما استان فقط از کمتر از یک ششم روان آبها استفاده می کند در حالیکه پنج ششم دیگر روان آبها به سمت استان های دیگر می رود.
ایزدی افزود: برنامه های جامع و کاملی با همکاری صندوق توسعه امید اتاق بازرگانی و همچنین وزارت کار و بخش خصوصی در نظر داریم که تا 2سال آینده موثر واقع می شود.

** باید فرهنگ عمومی کارآفرینی در کشور تقویت شود
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان نیز در این همایش گفت: باید فرهنگ عمومی کارآفرینی در کشور تقویت شود چراکه اکنون در رسانه های جمعی شاهد ضعف و آموزش های لازم هستیم.
مهرداد غضنفری افزود: آموزش ها باید به سمت خلاقیت ها پیش روند و کانون های کارآفرینی در این زمینه نقش بسزایی ایفا می کنند.
وی گفت: در برنامه های اقتصاد مقاومتی با در دست گرفتن اختیارات برای استان بسیاری از مشکلات حل شده و پنج هزارو 800میلیارد ریال به استان لرستان تخصیص داده شده است؛ همچنین 140 واحد تولیدی راکد وارد مدار شده است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات شرکت پارسیلون بعد از چند سال بلاتکلیفی در دولت تدبیر وامید برطرف شده است، افزود: اکنون هیات دولت اعلام کرده است که مشکل بیمه این شرکت حل خواهد شد.
غضنفری به 115هزار بیکار در ابتدای دولت یازدهم در لرستان اشاره و اظهار کرد: 69 هزار بیکار در لرستان وجود دارد که 75 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.
وی اضافه کرد: به طور قطع امسال 12هزار نفر به جامعه بیکاران استان اضافه می شود و باید در این زمینه تلاش های بسیار کرد.
معاون استاندار لرستان گفت: در سند اشتغال لرستان در سال گذشته 41هزارو 360 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به اقتصاد استان تزریق شده است که بنا داریم در سند اشتغال سال جاری 60هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی افزود: توزیع اعتبار در این سند براساس ظرفیت هر منطقه خواهد بود.
غضنفری 82 درصد از سرمایه گذاری در سند اشتغال را از منابع بانکی و مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت: اگر قرار است اقتصاد پویا شود باید مبتنی بر نظام کارآفرین باشد و کارآفرینان در این زمینه موثر هستند.
سومین همایش ملی کارآفرینی و تسعه با محوریت اشتغال پایدار 14 و 15 تیرماه به میزبانی لرستان در اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار می شود.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.