به گزارش خبرآنلاین لرستان،به نقل از کانال اطلاع رسانی همشهری،مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: متاسفانه بحث آموزش شورا در چهار دور گذشته آن طور که باید، انجام نشده است و عدم آموزش های لازم در دوره های گذشته شورای شهر باعث بروز مشکلات زیادی شد.
مهندس هرمز نصیری افزود: با توجه به تاکیدات مکرر استاندار و معاون عمرانی وی در راستای تشکیل جلسات آموزشی برای اعضای شورای شهر،جلسات آموزشی به صورت منظم در همه شهرهای استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: عمر خدمت در شورای شهر بسیار کوتاه است و اعضای شورا در این مدت محدود باید همه تلاش خود را در راستای توسعه شهر داشته باشند.
این مسئول اظهار کرد: اگر در همان ابتدا برنامه ریزی دقیق و صحیحی وجود داشته باشد علاوه بر حمایت و استقبال شهروندی، نتیجه بسیار عالی نیز دریافت خواهد شد.
مهندس نصیری عنوان کرد: وظایف شورا در ماده ۷۱ قانون مربوطه در ۳۴ بند آمده است که انتخاب شهردار متعهد برای مدت چهار سال، مهم ترین وظیفه شورای شهر است.
وی بیان کرد: اما انتخاب شهردار نباید سیاسی باشد بلکه بر اساس توانمندی ها و شیوه مدیریتی و راهکارها باید صورت بگیرد به تعبیری سیاست باید از شهرداری جدا باشد تا مشکلات شهری بهتر دیده شود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: شورای شهری موفق است که شخصی را بعنوان شهردار انتخاب کنند که دارای تعهد تخصص ، تجربه و خدا ترس باشد و انگیزه خدمت به شهروندان را داشته باشد.
مهندس نصیری افزود: نه اینکه با لابی گری و استفاده ابزاری از احزاب سیاسی و اجتماعی تصدی شهرداری را از آن خود کند و انجام وظایف اصلی خود را در حاشیه قرار دهد.
وی ادامه داد: اگر اینگونه عمل کنند شهروندان طعم خدمت را نخواهند چشید. باید اعضاشوراهای اسلامی شهرهاسراغ افرادی که توان انجام تصدی شهرداری را تمام و کمال دارا میباشند بروند نه اینکه بگذارند افراد به سراغ آنها بیایند و با واسطه گری پست شهرداری را تصاحب کنند.
این مسئول عنوان کرد: اعضای شورای شهرها باید در بدو ورود اموال و داراییها،بدهی شهرداری،تعداد پرسنل شهرداری،سرانه های فضای سبز و....بصورت یک صورتجلسه تحویل و تحول از طریق جراید وخبرگزاریها به اطلاع عموم مردم برسانند و در خاتمه دوره چهار ساله شورا مجدد تمام موارد فوق را باطلاع عموم شهروندان بعنوان کارنامه چهارساله خود برسانند.
مهندس نصیری بر تهیه برنامه پنج ساله برای شهرداریها به منظور هدف دار نمودن اقدامات شهرداریهای استان توسط اعضای شوراهای اسلامی شهرها تاکید کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 691230
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.