علیار راستگو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در پنج شهر شهرستان مرند 211 نفر ثبت نام کرده بودند، اظهار کرد: در شهر مرند 131 نفر نام نویسی کرده بودند که 12 نفر رد صلاحیت شده و 6 نفر انصراف داده اند.
وی ادامه داد: در شهر یامچی از 19 نفر ثبت نامی یک نفر انصراف داده و در شهر بناب مرند از 15 نفر ثبت نامی دو نفر انصراف داده و یک نفر رد صلاحیت شده است، در شهر زنوز از 20 نفر ثبت نامی دو نفر رد صلاحیت شده و در شهر کشکسرای نیز از 26 نفر ثبت نامی 4 نفر رد صلاحیت شده است.
راستگو افزود: در مجموع شهرستان مرند تعداد 183 نفر از سوی هیئت اجرایی شهرستان برای شورای شهر تایید صلاحیت شده اند.
وی در خصوص نحوه تبلیغات داوطلبان شوراهای شهر گفت: طبق مصوبه کمیته تبلیغات شهرستان مرند، تمامی تبلیغات اعم از پوستر و بنر از سوی داوطلبان طراحی و توسط شهرداری مرند در 78 نقطه از شهر نصب خواهد شد و فقط یک بنر توسط داوطلبین در مقابل ستاد قابل نصب است.
فرماندار مرند همچنین از اجرای انتخابات شوراها در شهر مرند به صورت الکترونیکی خبر داد و افزود: برای اولین بار در کشور این نوع روش اخذ رای اجرایی می شود که شهر مرند جزو شش شهر استان است که انتخابات شوراها در آن به صورت الکترونیکی خواهد بود.
راستگو خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه اخذ رای به صورت الکترونیکی برای اولین بار در سطح کشور و شهر انجام خواهد شد؛ بنابراین تمهیدات لازم برای اخذ رای به صورت دستی نیر برای مواقعی که این سیستم به مشکل فنی برخورد کند انجام شده است.
چهار شهر یامچی، کشکسرای، زنوز، بناب دارای 5 کرسی در شورا هستند و شهر مرند دارای 7 کرسی می باشد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.