به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه بروجرد افزود: مقام معظم رهبری درخطبه های نماز عید سعید فطر مفهوم اتش به اختیار را به خوبی توضیح دادند.
به گفته وی کسانی که اهل مجاهدت علمی و فرهنگی هستند باید درسایه قانون و مقررات به صورت خود جوش کار خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی وظیفه دولت ملت است اظهارکرد: نیروهای فرهنگی ایران اسلامی باید بیش از هرشخص دیگری مراقب نظم وامنیت کشور باشند و با کارهای فرهنگی قانونی و خودجوش در راستای تعالی فرهنگ درجامعه تلاش کنند.
خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به اقدام پارلمان اروپا درقرار دادن سپاه در لیست سیاه و تحریم اضافه کرد: این اقدام دشمنان تازگی ندارد زیرا سپاه را مسئول ناکامی خود در منطقه و شکست تروریست ها در عراق و سوریه می دانند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول عمر با برکت خود خدمات قابل توجهی به نظام ارائه کرده است و نقش یگان انقلابی در خنثی کردن توطئه منافقین در قبل ازپیروزی انقلاب و دوران های دفاع مقدس وسازندگی بر کسی پوشیده نیست.
وی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اکنون با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا طرح های بزرگ کشوررا برعهده دارد و با وجود طلب 320 هزارمیلیارد ریالی از دولت همچنان به کار خود ادامه می دهد.
امام جمعه بروجرد با اشاره به هفته حقوق بشراضافه کرد: هفته دوم تیرماه به خصوص دردهه 60 حوادث بزرگی درکشور رخ داد که صحنه گردان اصلی آنها امریکا بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: ترور رهبر معظم انقلاب، شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، حمله شیمیایی دشمن به سردشت و حمله به هواپیمایی مسافربری ایران همه جنایاتی بود که توسط کشورهای استکبای به سرکردگی آمریکا اتقاق افتاد.
وی اظهار کرد: با توجه به جنایات بی شمار آمریکا در ایران این کشور بزرگترین ناقض حقوق بشراست و نمی تواند مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان باشد.
امام جمعه بروجرد با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت گفت: وهابیت اسلام اشرافی واسلام آمریکایی را ترویج می دهند.
وی افزود: وهابیت در عربستان در جهت منافع امریکا حرکت می کند و تامین کننده منافع سردمداران این کشورهستند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: آل سعود در منطقه یکی از عوامل اصلی تفرقه، اختلاف و خشونت است و امیدواریم که به زودی شاهد نابودی آن باشیم.
/7273/7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.