به گزارش خبرآنلاین لرستان،جعفر بدری در ابتدا اشاره به جنبش های شیطان صفت تروریست ها و گروهک های تفکیری داعش در کشور بیان داشت:امروز فلسفه و ادبیات داعشی ها بی شباهت به همان گروهک های ضد انقلاب زمان اوایل انقلاب اسلامی نیست که همواره با درایت، شجاعت و نظام خستگی ناپذیر کشور جمهوری اسلامی سرکوب گردیده اندو اثبات شده هیچ قدرتی نمی تواند عزم و اراده ایران اسلامی را خدشه دار کند.
بدری در ادامه سخنان خود متوقف شدن پروژه زیر گذر بهارستان را حاصل کم کاری و سوءمدیریت دستگاه اجرایی عنوان کرد و افزود:زمانی که کلنگ زدن این قبیل پروژه ها مستقیما با کیفیت زندگی شهروندان مرتبط است و سبب مضیقه در معیشت آنان می شود تا زمانی که تعیین اعتبار تصویب نشده، نباید اجرایی شوند.
وی خبر داد:طی سال گذشته 137هزار پرونده وارد دادگستری کل استان شده و تقریبا به همین میزان هم مختومه شده اند.
رییس کل دادگستری استان اعلام کرد:از این میزان پرونده 17درصد تقاضای تجدید نظر داشته اند و 70درصد آرا نیز در دادگاه تجدیدنظر تایید شده اند.
بدری ابراز داشت:12درصد آرا نیز نقض شده که ناشی از اختلاف نظر و استنباط قضات از قوانین و رویه های مختلف قضاوت در مورد قوانین می باشد.
رییس کل دادگستری استان طی سال گذشته در مجموع از 3هزار و 600 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در استان خبر داد که بیش از 99 درصد عاملین آنها دستگیر شده اند.
وی افزود:هزار و 777 قبضه سلاح نیز کشف شده و نه هزار و 500 پرونده فوتی ناشی از حوادث فوتی و جرحی شامل 461 مورد فوت و نه هزار و 481 نفر مصدوم به ثبت رسیده است.60 مورد نیز مربوط به ثبت پرونده های قتل عمد می باشد.
رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص توزیع دارو در داروخانه‌های استان گفت: قیمت دارو در داروخانه‌ها با نوسانات مشهودی مواجه است که علوم پزشکی توجیهاتی آورده اما برای دادگستری قابل قبول نیست.
بدری تصریح کرد: برخی داروخانه‌ها اقلامی از داروها را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشند و اکثرا در توزیع دارو نیز مشکل دارند.
وی تاکید کرد: قیمت‌ داروها در کل استان ثبات دارد و باید این ثبات در تمامی داروخانه‌ها نیز رعایت شود.
در ادامه این نشست رییس اداره کل زندانهای استان نیز به بیان عملکرد پرداخت؛محمدی در راستای رویکرد اصلاحی و تربیتی و بازگشت زندانیان از توزیع و اهدای بیش از سی هزار جلد کتاب خبر داد.
اجرای برنامه های متعدد ورزشی
دعوت از روحانیون اعزامی از قم و فعالت انها در زندانها
اهدا هزار جلد سجادیه،کتاب دعا و تسبیح و..
اجرای برنامه های همگانی اعتکاف و مراسم شب های قدر در زندان
تربیت حافظان قرآن از بین زندانیان بین یک تا بیست جز از قران کریم
برگزاری ختم 14 هزار صلوات در زندانها
کتابت قرآن مجید و رونمایی از آن در مسجد بعثت خرم آباد از دیگر برنامه های اداره کل زندانها در سال گذشته عنوان شد.
محمدی در خصوص مهارت آموزی و اشتغالزایی زندانیان تاکید کرد:سال گذشته تعداد 400 نفر در رشته های خیاطی،برق ساختمان،مکانیک خودرو،کشت گلخانه ای،قالیبافی و...در مراکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش دیده اند و به هیچ وجه در گواهینامه مهارت این دسته کارآموزان عنوان "مددجو"یا "زندانی" قید نمی گردد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز در این جلسه اعلام کرد:بیشترین اقلام قاچاق در استان مربوط به لوازم خانگی،پوشاک و پارچه است.
دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه در استان لرستان بدین شرح اعلام شد:
-غبار روبی گلزار شهدا
-دیدار با نماینده ولی فقیه در استان
-شرکت در راهپیمایی به مناسبت روز جهانی قدس
-بازدید از زندان مرکزی خرم آباد
-بازدید از شورای حل اختلاف استان و دیدار با خانواده های شهدای دادگستری استان
-برگزاری مراسم ۷ تیر در حوزه کمالیه خرم آباد
همچنین در پایان این نشست هدایایی به رسم یاد بود به اصحاب رسانه و خبرگزاری های استان تعلق گرفت.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 681230
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.