محمد رضا حسنی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا، افزود: زنجیره ارائه خدمات درمانی و فوریتی در داخل مسجد مقدس جمکران و رینگ اطراف مسجد و محورهای منتهی به مسجد مقدس جمکران تدوین شده است.
بر این اساس چهار نقطه به عنوان پایگاه ارائه خدمات فوریتی در صحن اصلی مسجد به عنوان خط مقدم مراجعه بیماران و جمعیت حاضر تعیین شده است.
وی به برپایی بیمارستان سیار با ظرفیت 55 تخت اشاره کرد و گفت: تیم واکنش اضطراری درمان (DMAT) و بخش های پذیرش تریاژ، اتاق ویزیت، پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، اتاق احیا، بخش‌ های دسترسی مردان و زنان، بخش مراقبت های ویژه و اتاق عمل سرپایی آزمایشگاه و داروخانه در این بیمارستان مستقر شده است.
به گفته حسنی، در این مرکز کادر درمانی شامل متخصصان طب اورژانس داخلی قلب و پزشکان عمومی و پرستاران زبده و توانمند نیز حضور دارد.
وی به سایر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: استقرار چهار دستگاه آمبولانس در کنار بیمارستان سیار برای انتقال بیماران احتمالی از بیمارستان سیار به بیمارستان های سطح شهر ، استقرار یک کانتینر دارو برای استفاده در شرایط بحران در مجاورت بیمارستان سیار، پیش بینی بانک خون با محوریت واحد آزمایشگاه مستقر در بیمارستان سیار و استقرار خودرو سبک آتش نشانی در مجاورت بیمارستان سیار از جمله اقدامات در راستای ارائه خدمات فورتی به مراجعه کنندگان در نیمه شعبان است.
وی افزود: استقرار خودرو ام سی تریلر برای تامین تجهیزات مورد نیاز در شرایط بحران، برپایی واحد دیسپچ اختصاصی برای مدیریت ارائه خدمات فوریتی با استفاده از خودروی دیسپچ سیار، برنامه ریزی برای ارائه خدمات فوریتی از سوی اورژانس 115 برای ارائه خدمات فوریتی با چینش 10 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس و استقرار ست های نجات هلال احمر و خودروهای آتش نشانی در اطراف مسجد مقدس جمکران از دیگر این اقدامات است.
حسنی ادامه داد: برای ارائه خدمات درمانی سریع تر به نیازمندان، پایگاه اورژانس 115 مسجد مقدس جمکران در ساختمانی مشرف به صحن اصلی مستقر و پد فرود بالگرد برای ارائه خدمات فوریتی در اطراف مسجد مقدس جمکران پیش بینی شده است.
به گفته وی، در چند روز آینده 39 پایگاه شهری و جاده ای، 60 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس در آماده باش کامل هستند و ارائه خدمات فوریتی اورژانس 115 در داخل شهر و محورهای مواصلاتی منتهی به استان، مراکز تجمعی داخل شهر پارکینگ ها را پوشش می دهند.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان اورژانس 115 کشور، استان های مجاور قم نیز با استقرار اتوبوس آمبولانس ها در مجاورت حوزه استحفاظی و محورهای منتهی به استان قم و همچنین آماده باش اورژانس های هوایی، به عنوان پشتیبان این استان تعیین شده اند.
رئیس مرکز اورژانس 115 قم افزود: نظارت بر ایستگاه‌ های صلواتی در اطراف مسجد مقدس جمکران، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، فروشگاه های محدوده مسجد مقدس جمکران و همچنین توزیع آب آشامیدنی نیز توسط تیم ‌های بهداشت محیط و بیماری ها در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) صورت می گیرد.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.