گزارش خبرآنلاین لرستان- محور اصلی این جلسه پیشگیری از شیوع اعتیاد،توزیع مواد مخدر و بروز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در استان بود.

وجود مناطق آسیب خیز در شهر،تعدد خرده فروشان،ساماندهی معتادین متجاهر، توانمند سازی افراد بهبود یافته و رسیدگی و پیگیری از خانواده های این قشر از جمله مباحث کلیدی جلسه امروز بود که به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، این امر کاری دشوار و زمانبر بوده و جز با تعامل دیگر دستگاههای اجرایی ذی ربط نظیر دانشگاه علوم پزشکی،سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سایر انجمن های مردم نهاد امکان پذیر نیست.

تعامل کارساز با اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد
آقا میرزایی با اشاره به لزوم مشارکت این نهادها در باب بهسازی مناطق آسیب خیز تصریح کرد:تا زمانی که مردم و دستگاه های اجرایی دست رو دست بگذارند و فقط نیروی انتظامی را مسوول حفظ امنیت بدانند،آسیبها ریشه کن نخواهد شد.
وی ریشه کنی اعتیاد وپیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از آن را مستلزم فرهنگ سازی و تعامل کارساز با اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد عنوان کرد.

پدیده شورای شهر در جلسه مبارزه با مواد مخدر
گفتنی ست:ولی الله رستمی نژاد پدیده انتخابات شورای شهر خرم آباد نیز امروز برای اولین بار در جلسه رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کنار اعضای شورای شهر حضور پیدا کرد.

رستمی نژاد خود را خادم مردم معرفی کرد و با اشاره به وظیفه شهرداری در جمع آوری معتادین متجاهر از سطح شهر، ساماندهی مناطق درگیر در بحران اعتیاد و ناهنجاری ها را یکی از مهمترین وظایف شورای شهر عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ادامه این نشست به تبیین شرح وظایف شهرداری ها و شوراها در خصوص ریشه کنی اعتیاد و آسیبهای اجتماعی پرداخت.

آقا میرزایی با اشاره به آموزشهای پیشگیرانه در دانش آموزان تاکید کرد:پل ارتباطی ما در حوزه پیشگیری از اعتیاد و حفظ سلامت خانواده ها، آموزش و پرورش است که این فرهنگ سازی از دانش آموزان به والدین و خانواده ها منعکس می شود.

وی در این راستا از آموزش330 هزار دانش آموز و 32 هزار معلم در استان خبر داد.

شایان ذکر است: آقا میرزایی در این نشست خلاقیت به خرج داده و در واقع دعوت از مسوولین مدیریت شهری و نمایندگان سمن های مردم نهاد پاسخ شفافی به لزوم مدیریت منسجم و برنامه ریزی شده بین نهادهای مذکور بود که داشتن شهری زیبا و سالم با تعامل کارساز، آگاهی و هماهنگی این اعضا امکان پذیر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ارائه خدمات در200 زن معتاد متجاهر و توانمندسازی آنان، ناکارآمدی جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر را ناعادلانه عنوان کرد و تصریح کرد:عملیاتی شدن این امر مستلزم:
-تنظیم یک برنامه در جهت مبارزه با مواد مخدر
-تنظیم برنامه در جهت ساماندهی مناطق آسیب خیز
- معرفی یک نفر به عنوان عضو ثابت پیگیری جلسات و برنامه ها از سوی شهرداری
-حضور مداوم رییس شورای شهر در شورای مبارزه با مواد مخدر
- و هماهنگی لازم بین اعضای شورای شهر و سازمانهای مردم نهاد می باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663060
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.