به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند در آئین رونمایی از سند سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان در محل استانداری لرستان اضافه کرد: 60 هزارمیلیارد ریال منابع در سال 96 باید برای این میزان شغل در استان جذب شود که 40 هزار میلیاردریال آن سهم بانک های خصوصی و دولتی است.
وی افزود: بانک های خصوصی در کنار بانک های دولتی درجلسه ای که امروز انجام شد آمادگی خود را برای ایحاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان اعلام کردند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه در تدوین این سند سهم بخش خصوصی و بخش دولتی نیز مشخص شده است گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید به طرح هایی که منجر به اشتغالزایی در استان می شوند بطور خاص تر و پررنگ تر توجه کند.
به گفته وی با توجه به نام گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ، فرمانداران نیز باید اولویت کاریشان سند سرمایه گذاری و تولید و اشتغال استان باشد.
بازوند افزود: همچنین در راستای تحقق سند اشتغال استان، جلسات کارگروه باید در شهرستان های مختلف بصورت دوره ای برگزار شود تا بتوان مراحل پیشبرد این سند در هر شهرستان نیز مورد پیگیری قرار گیرد.
وی همچنین اظهار کرد: 220 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اقتصادی در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان به امضا رسیده است که با همکاری همه دستگاهها باید بتوان 20 درصد آن در سال 96 محقق شود.
استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل ستاد پیگیری معوقات بانکی در استان گفت: 980 میلیارد تومان معوقات بانکی در لرستان داریم که باید پرداخت این معوقات مورد پیگیری قرار گیرد.
بازوند گفت: این ستاد بزودی تشکیل می شود تا بتوان بخش قابل توجهی از این معوقات را وصول کرد.
استاندار لرستان اظهار کرد: هیچ اولویتی بالاتر از اشتغال در لرستان وجود ندارد و محقق شدن سند سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال استان را رفع خواهد کرد.
وی گفت:در همین راستا همه مدیران دستگاه های اجرایی باید همکاری داشته باشند و یکی از معیارهای مدیری کارآمد و پرکار این است که او مدیری کارآفرین و تسهیل گر خوبی باشد.
استاندار لرستان در بخشی از سخنانش با اشاره به حضور گسترده و معنادار مردم در انتخابات گفت: مردم با رای خود نشان دادند که به شعارهای بی پایه و اساس توجهی ندارند بلکه مردم اهل تشخیص هستند و به برنامه رای دادند.
وی متذکر شد: برخی بگونه ای در این ایام صحبت می کردند که تمام مشکلات اقتصادی و بیکاری را به دولت یازدهم نسبت می دادند در حالیکه در این دولت بعنوان نمونه چهار سد به بهره برداری رسید و مشکلات کارخانه هایی همچون پارسیلون آسیب شناسی و حل شد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.