به گزارش خبرنگار ایرنا مردم شهرستان سلسله همواره در تمامی ادوار نسبت به انتخابات و سرنوشت سیاسی خود حساس بوده و این موضوع را در تمام انتخابات گذشته با حضور گسترده و پرشور خود ثابت کرده اند.
امروز از نخستین ساعات اولیه صبح، رای دهندگان با حضور گسترده و انبوه در تمامی شعب اخذ رای نسبت به عمل به این تکلیف و وظیفه الهی احساس مسئولیت کرده اند و هنوز که ساعاتی از ظهر می گذرد نه تنها صفوف رای گیری خلوت نشده اند بلکه هر لحظه بر شمار رای دهندگان نیز افزوده می شود.
از نکات قابل توجه این حماسه، حضور والدین به همراه فرزندان خود در شعب اخذ رای است؛ والدینی که با سپردن برگه های حاوی رای خود به دست فرزندان کوچکشان از هم اکنون مشق حضور و همدلی و حساسیت نسبت به سرنوشت را به فرزندانشان می آموزند.
یکی از بانوانی که فرزند شیرخوار خود را در آغوش گرفته و در حال انداختن برگه رای خود به صندوق است در این باره اظهار داشت: به عنوان یک مادر بر خودم واجب می دانم که نسبت به آینده فرزندم حساس باشم چرا که رای اکنون من به طور قطع در آینده و نحوه زندگی فرزندم تاثیر خواهد گذاشت.
سمیه حسنوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای حضور گسترده در انتخابات عنوان کرد: اینکه به چه کسی رای می دهیم یک حق شخصی است اما رای دادن واجب است و در صورت ادا نکردن این فریضه حتما باید در آخرت جوابگو باشیم.
وی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات لبیک به مقام معظم رهبری است و جهانیان با این حضور پرشور مردم درخواهند یافت که ملت ایران همواره پشتیبان رهبر و نظام خود هستند.
یکی از جوانان رای اولی نیز که به همراه دوستان خود در یکی از شعب اخذ رای حاضر شده در حالی که با برگه رای خود عکس سلفی می گیرد با هیجان خاصی می گوید: درسته رای اولی هستم و برای نخستین بار است که در سرنوشت سیاسی کشورم نقش دارم اما احساس می کنم که رای امثال من و حضور ما پای صندوق های رای در چشم دشمنان تاثیرگذارتر است.
حامد علی نژاد با بیان اینکه رای و حضور جوانان پشتوانه ای محکم برای نظام است، عنوان کرد: به نظر من اینکه به چه کسی رای می دهیم به شعور و بلوغ سیاسی مان باز می گردد اما اینکه حتما رای بدهیم جنبه با اهمیت تر دیگری است چرا که دشمنان را از اندیشه ایجاد سیاه نمایی و تفرقه در کشور ناامید خواهد کرد.
وی افزود: به نظرم امروز اگر کسی در خانه بماند و رای ندهد باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد چراکه به سرنوشت خود تنها پشت نکرده بلکه نسبت به سرنوشت یک ملت بی تفاوت بوده است.
آری به گفته این رای اولی امروز هرکس در خانه بماند مسئول است.
فرماندار سلسله نیز حضور پرشور مردم در انتخابات را لبیک به ندای رهبری دانست و گفت: حضور پرشور و گسترده مردم پای صندوق های اخذ رای باعث خرسندی است.
قدرت الله فلاح نژاد افزود: خوشبختانه مردم شهرستان سلسله ساعت ها قبل از آغاز فرآیند رای گیری با حضور مقابل شعب اخذ رای بیعتی دوباره با آرمان های انقلاب و امام راحل کردند.
وی با ابراز رضایت نسبت به فرآیند رای گیری در شهرستان سلسله افزود: خوشبختانه تمام زمینه های لازم برای انتخاباتی سالم و بدون حاشیه در شهرستان سلسله فراهم است و تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در این شهرستان رخ نداده است.
وی با دعوت از مردم برای موکول نکردن رای دادن به ساعات پایانی، عنوان کرد: در شهرستان سلسله در مجموع 114 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده که از این تعداد، 35 شعبه شهری و 79 شعبه روستایی است.
فلاح نژاد افزود: مردم بهتر است به شایعه ها توجه نکنند و با حضور پرشور پای صندوق های رای اتحاد و همبستگی خود را بار دیگر به جهانیان نشان دهند.
به گفته وی یکهزار و 766 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در نظرگرفته شده است.
وی افزود: 26 هزار نفر از عوامل اجرایی، نیروی انتظامی و بازرسی در کنار عوامل نظارت انتخابات را در لرستان برگزار می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، نورآباد و کوهدشت به صورت الکترونیکی برگزار می شود و 599 شعبه الکترونیکی در این 6 شهر در نظر گرفته شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.