در انتخابات امسال گفته می شود؛ تعداد افرادی که حق رای دارند حدود 52 میلیون نفر است ؛ 52 میلیون نفری که به یک میزان در کلان شهرها، شهرهای متوسط و روستاها از این حق برخوردارند تا در تعیین مسیر پیش روی خود و جامعه ای که در آن بسر می برند مشارکت کنند.
فرصتی که در این موقعیت ، سکوت و سکون بر نمی تابد باید از این حق خود به عنوان یک فرصت بهره گرفت.
همین باور مردم به تاثیر رای خود در سرنوشت کشور موجب شور و نشاط سیاسی در سطح جامعه می شود و به عبارتی مردم با انتخاب خود برای نحوه سر و سامان دادن به امور کشور در سال های آتی تصمیم گیری می کنند.
تحلیلگران سیاسی بر این باورند که حضور حداکثری مردم باعث اقتدار بیشتر کشور در تمام عرصه ها شده و پشتوانه ای برای دولت مستقر برای چانه زنی بین المللی محسوب می شود.
فضای مجازی از مدت ها قبل و خیابان های شهر در هفته های اخیر روزهای متفاوتی را تجربه کردند روزهایی که در استقبال از روزی خاص گاه آن همه شور و هیجان و ازدحام و گردهمایی نفس شهر را به شماره می انداخت و گاه آن همه شادی و آزادی و تنوع در سلیقه و تلاش برای متقاعد کردن اطراف به نظر خود را به راحتی از ابتدا تا انتهای یک خیابان می توانستی مشاهده کنی.
شهر در هفته های اخیر در پوست خود نمی گنجید و امروز وعده دیدار است ، وعده ای که این بار هم برای شرکت در انتخابات با انگیزه ای بیشتر باید در پای صندوق های رای حاضر شد.
مشارکت سیاسی و میزان شرکت مردم در انتخابات در هر جامعه ای یکی از شاخص ‎های توسعه آن جامعه به شمار می رود و آنچه که تاکنون در جامعه ما در واکنش به انتخابات رخ داده است اینگونه بوده که مردم در هرانتخاباتی با هر گرایش و سلیقه و اختلاف نظرهایی که داشته اند اما در اصل اعتقاد به حضور حداکثری پای صندوق های رای اشتراک نظر داشته اند و امنیت و اقتدار جامعه در عرصه های داخلی و بین المللی را بر هر تنوع دیدگاهی ترجیح داده اند.
این بار نیز مردم در آستانه انتخاباتی بزرگ قرار گرفته اند ؛ انتخاباتی که اعتباری بر چهره بین المللی کشور دارد و هر تصمیمی که گرفته شود سرنوشت چهار سال نیست پیامدهایی خواهد داشت که سالیان سال می تواند جامعه را متاثر از خود کند.
این بار فرصت حضور در انتخابات غنیمتی است که از جانب مردم بدرستی قدردانسته می شود و مردم خوب می دانند تکان نخوردن و در خانه ماندن در روزی همچون امروز، ما را همین جایی که اکنون قرار داریم نگه نمی دارد و شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای حرکتی رو به جلو برای کشور خواهد بود حرکتی پیشرو که مانع از سقوط در مغاکی می شود که جبران ناپذیر است.
1920
خبرنگار ایرنا لرستان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.