به گزارش ایرنا، سرهنگ عباس نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در خرم آباد ، احتمال باندی بودن این شیوه سرقت مورد توجه قرار گرفت و بعد از 2 هفته کار شبانه روزی اعضای اصلی این باند سرقت خودرو که چهار نفر بودند شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته وی سارقان با ارتباط داشتن با چند باب مغازه و گاراژ در سطح شهر تحت عنوان اوراق فروشی ، با انتقال خودروهای سرقتی به این مغازه ها نسبت به جداسازی قطعات آنها اقدام می کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان لرستان همچنین گفت: سارقین با جداسازی قطعات خودروهای سرقتی بخشی از این قطعات را به عنوان قطعات دست دوم به فروش می رساندند و بخش دیگری را بر روی خودروهای مدل بالای تصادفی نصب می کردند.
نظری گفت: با توجه به شناسایی های صورت گرفته و بعد از اخد مجوزهای قضایی این مغازه ها مورد بازرسی قرار گرفت که 14 دستگاه خودرو سرقتی و 210 قطعه خودور سرقتی جدا شده کشف شد و چهار نفر هم دستگیر شدند.
وی گفت: روند استرداد خودروهای سرقتی کشف شده با هماهنگی قاضی پرونده هم اکنون در حال انجام است.
رئیس پلیس آگاهی استان لرستان همچنین گفت: ار ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته میزان سرقت ها دراین استان 16 درصد کاهش داشته است.
سرهنگ نظری همچنین اظهار کرد: در یکی دیگر از عملیات پلیس آگاهی استان،طی یک ماه گذشته چهار فقره کلاهبرداری شناسایی و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
وی افزود: این باند از استان های دیگر محموله هایی اعم از مواد غذایی و یا لوازم خانگی خریداری کرده و پرداخت وجه آن را به رسیدن کالا در مقصد موکول می کردند و بعد از رسیدن به مقصد بخصوص در ساعات اولیه صبح که مغازه های بسته هستند بار را روبروی یکی از مغازه های بسته خالی می کردند.
وی افزود: بعد از تخلیه بار در محل مورد نظر سارقین با هماهنگی افرادی وسایل را به محل دیگری انتقال می دادند و فروشنده را نیز به بهانه پرداخت هزینه محموله در مسیر رسیدن به خودپردازها و بهانه انتقال به کارت از محل تخلیه بار دور می کردند و در ادامه مسیر به بهانه ای خود نیز متواری می شدند.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.