به گزارش ایرنا محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه در جریان بازدید از کارخانه فولاد ازنا افزود: حدود 85 درصد تجهیزات خارجی بخش نورد کارخانه وارد شده و در حال نصب هستند.
وی اضافه کرد: بقیه تجهیزات اکنون در گمرک هستند که به زودی ترخیص می شوند و بخشی دیگر در حال حمل و ساخت از کشور چین می باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تجهیزات بخش داخلی فولاد ازنا سفارش شده اند، گفت: محصول این کارخانه ورق های فولادی با ضخامت بالای 6 میلیمتر است.
وی افزود: طرح متعلق به بخش خصوصی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک ها و گمرک برای وارد و نصب شدن تجهیزات و راه اندازی آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
نعمت زاده اظهار کرد: فاز بعدی این کارخانه ذوب است که فولاد را تولید می کند و برای آغاز به کار آن رایزنی هایی انجام شده است.
وی افزود: متاسفانه به خاطر برخی مسائل طرح فولاد ازنا حدود هشت سال متوقف بود که با همت استاندار لرستان و نظام بانکی کشور، مشکلات بانکی این کارخانه به رغم معوقات زیاد کارفرما برطرف شد و ماشین آلات به تدریج وارد کشور می شوند.

** نیاز کارخانه همارشتن الیگودرز به سرمایه در گردش برای افزایش تولید
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: کارخانه پروفیل همارشتن، پروفیل های پی وی سی و یو پی وی سی تولید می کند و از شرکت های بسیار خوب کشور در این زمینه است.
وی افزود: این کارخانه تولید دارد ولی برای افزایش تولید خود به سرمایه در گردش نیاز دارد.

** 50 درصد محصولات فروآلیاژ صادر می شوند
نعمت زاده با بیان اینکه فروآلیاژ سه کوره به ظرفیت 60 هزار تن دارد، گفت: 50 درصد محصولات فروآلیاژ به خارج از کشور صادر می شوند.
وی افزود: این کارخانه در سال گذشته نزدیک به 40 هزار تن تولید داشت که اگر کمک مالی شود تولید آن افزایش می یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استان لرستان به ویژه این منطقه قابلیت توسعه دارد و تصمیماتی برای رشد و توسعه این استان گرفته شده است.
وی گفت: استاندار لرستان از هیچ تلاشی برای رشد و توسعه این استان دریغ نمی کند و برای رفع مشکلات استان پیگیری مستمری دارد.
نعمت زاده افزود: همه مسئولان باید کمک کنند تا استان هایی که کمتر توسعه یافته اند رشد کنند.
بازدید از کارخانه همارشتن الیگودرز، فروآلیاژ، فولاد و ذوب آهن، طرح توسعه شرکت گداز قطعه ازنا و عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت زاگرس پوش بروجرد و کارخانه نساجی این شهرستان از برنامه‌ های سفر نعمت زاده به لرستان می باشند.
7190/3022
خبرنگار: جابر اسدی ** انتشار دهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.