به گزارش خبرآنلاین لرستان ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته ۳۵۷ فقره پرونده تخلفات رانندگی در کمیسیون ماده ۱۱ استان لرستان تشکیل شد که نسبت به سال ۹۴ با ۲۷۱فقره پرونده رشد ۳۱ درصد داشت.
زندی فر گفت: از مجموع پرونده های تشکیل شده در کمیسیون ماده ۱۱ در سال قبل ۱۱۴ مورد به تذکر کتبی، ۲۳۱ مورد به لغو کارت هوشمند رانندگی و ۱۲ فقره به برائت منجر شد.
وی گفت: در کمیسیون ماده ۱۲ نیز طی سال 95 برای ۲۷ شرکت حمل و نقل پرونده تخلف تشکیل شد در حالی که سال گذشته این آمار ۲۲ فقره بود که امسال ۲۲ درصد رشد داشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان این که این افزایش تعداد پرونده ها به علت دقت نظر کارشناسان مربوطه در اعمال قانون بوده است، تصریح کرد: در بحث ایمنی باتوجه به اهمیت جان مردم و ضرورت برخورد جدی با هر فرد حقیقی و حقوقی ، طبق قانون عمل می شود.
وی از کاهش تعداد پرونده های تصادفات در سال قبل خبر داد و گفت: در حالی که سال ۹۴ تعداد پرونده تصادفات ۷۰ فقره بود این آمار در سال 95 به ۴۰ مورد کاهش یافت که‌ از کاهش ۴۵ درصدی برخوردار است.
کمیسیون ماده ۱۱ براساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی وظیفه رسیدگی به تخلفات رانندگی و کمیسیون ماده ۱۲ نیز ارزیابی تخلفات موسسات و شرکت های حمل و نقل را عهده دار است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620124
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.