به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی توکلی روز دوشنبه در نشست مشترک هیات های اجرایی و نظارت انتخابات استان کرمان افزود: مردم مهمترین رکن این انتخابات هستند و حضور حداکثری و مشارکت بالا، عزت ملی و اقتدار ملی را ارتقاء می دهد و توطئه ها و برنامه های دشمن را خنثی می کند همچنین یک ابزار راهبردی برای نظام در سطح بین الملل می باشد.
وی بیان کرد: رکن دوم انتخابات مجریان هستند و این ساز و کار در اختیار وزارت کشور است و این وزارتخانه وظایف و اختیاراتی دارد که ناظران برای افزایش احساس نظارت بر انتخابات حضور دارند.
وی گفت: باید از قانون اساسی که مادر قانون است اطاعت کنیم و در این مسیر طوری رفتار شود که احساس وجود نظارت بالا رود.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان ادامه داد: خروجی این انتخابات در همه بخش ها هرچه که باشد آن فرد یا جمع می تواند با قامتی رساتر سخن بگوید و انجام وظیفه کند.
وی با بیان اینکه همه باید به هم خوشبین باشند گفت: وجود حسن ظن به همدیگر است که باعث می شود انتخابات خوب و سالم داشته باشیم یعنی باور کنیم که مجری به مر قانون عمل می کند و از کارهایی که این حسن ظن را مخدوش کند اجتناب کنیم.
وی تصریح کرد: نباید حرفی بزنیم و کاری انجام دهیم که قبل، حین و بعد از انتخابات حاشیه ساز شود و امیدواریم بتوانیم انتخابات خوب، سالم و کم حاشیه ای داشته باشیم که باعث افتخار و سربلندی استان کرمان در کشور باشد.
حجت الاسلام توکلی گفت: صندوق رای ناموس انتخابات است و باید از آن مراقبت کنیم.
وی افزود: نظارت بر شوراها بر دوش شورای نگهبان نیست و باید افراد امین و دلسوز انتخاب شوند که شورای شهر و روستا را سکوی پرشی برای رسیدن به منافع خود انتخاب نکنند.
این نشست با حضور استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری، روسای هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان، فرمانداران و عوامل برگزاری انتخابات در تالار برق منطقه ای کرمان برگزار شد.
استان کرمان 23 شهرستان دارد و 58 هیات اجرایی شهرستان و بخش در این استان برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تشکیل شده است.
همچنین بیش از 17 هزار نفر در استان کرمان برای عضویت در شوراهای شهر و روستا نام نویسی کردند که روند بررسی صلاحیت آنها ادامه دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.