به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان هوشنگ بازوند عصر امروز در دیدار با مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی بابیان اینکه طلایی‌ترین شاخص ما در مقابل دولت‌های گذشته گازرسانی است، اظهارداشت: افتخار ما این است که هم‌اکنون دو برابر 8 سال گذشته در این سه سال و نیم اخیر گازرسانی در لرستان انجام‌شده است.

وی افزود: این گازرسانی‌ها با نفت بشکه‌ای 140 دلار انجام‌نشده بلکه این مهم با نفت بشکه‌ای 37 دلار انجام‌شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: با آواربرداری‌های شدیدی که در حوزه اقتصاد به‌ ویژه نفت انجام گرفته این گازرسانی در حال انجام است.

وی ضمن قدردانی از مدیریت شرکت گاز استان و پرسنل آن‌به خاطر گاز رسانی700 روستا بیان کرد: این میزان گاز رسانی در حالی است که در تمام هشت سال دولت قبلی و حتی دولت قبل از آن تنها 327 روستا گازرسانی شدند.

بازوند گفت: در این دولت و در لرستان  سه شهر و بیش از 400 واحد صنعتی گازرسانی شدند و مردم نیز باید در جریان این کارها قرار گیرند.

وی بابیان اینکه لرستان در حوزه نفت پیشرفت خوبی داشته و رضایت‌مندی خیلی خوبی به‌ ویژه در روستاها وجود دارد، تصریح کرد: در لرستان دو خط انتقال نفت وجود دارد که از خوزستان وارد پلدختر می‌شوند و از ازنا عبور و به شازند می‌رسد.

استاندار لرستان اظهارداشت: طول این خطوط لوله هزار کیلومتر است و جز نگهداری، خسارت، مشکلات زیست‌محیطی و کشاورزی هیچ خیری برای لرستان نداشته اما برای کشور خیروبرکت داشته است، توقع داریم وزارت نفت مجوزهایی را برای خوراک پالایشگاه به‌ ویژه اگر سرمایه‌گذاری دارای اهلیت بود به ما بدهند.

وی افزود: همین لوله‌ها در قم، شازند و ورودی تهران 20 هزار شغل ایجاد می‌کند پس‌نیاز است خوراک از نفت خام برای پالایشگاه و سرمایه‌گذاری که اهلیت لازم را دارد به ما معرفی شوند.

بازوند عنوان کرد: وزارت نفت ادعا می‌کنند خوراک نداریم و همه تخصیص‌ها را دادیم اما ما پرس‌وجو کردیم و می‌دانیم هنوز  تا 100 هزار بشکه امکان تخصیص وجود دارد.

وی بیان کرد: پتروشیمی خوبی در استان داریم و نیاز است برای این صنایع پایین‌دستی، شرکت سرمایه‌گذاری نفت یک‌گوشه چشمی برای سرمایه‌گذاری در لرستان داشته باشد.

استاندار لرستان گفت: سرمایه‌گذار پتروشیمی کوهدشت آن‌چنان مشکل خوراک ندارد اما تقاضا داریم در تحویل خوراک تسهیل انجام گیرد همچنین با توجه به اینکه عبور خطوط لوله و نفت در داخل شهر ازناست توقع داریم در این شهرستان این خطوط لوله را از شهر خارج کنید چراکه این خطوط  بمب‌های زیرزمینی هستند و خطر دارد، در آنجا راه‌آهن داریم و چنانچه اتفاقی بیفتد جمع‌کردن آن خیلی مشکل‌ساز خواهد بود.

وی بابیان اینکه هنوز نفت شهر بروجرد با نفت‌کش از شازند حمل می‌شود و کلی مسائل زیست را با خود به همراه دارد، تصریح کرد: در استان پیگیر هستیم  تا مطالبات شرکت گاز را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610795
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.