به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پلدختر به ویژگی‌های یک مسئول از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: خداگرایی یکی از وظایف مسئولان است یعنی از مصادیق ایمان همین است و باید محور اصلی مدیران خدا باشد و بداند که هر لحظه در محضر پروردگار عالم و خدا بر کارها ناظر است.

وی ساده زیستی، پرهیز از دنیا طلبی و اشرافی گری را از دیگر ویژگی‌های مسئول و مدیر دانست و افزود: مسئول و مدیر باید در حد طبقه متوسط و پایین جامعه باشد تا طعم فقر را چشیده و این قشر را درک کند.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: کسی که خود و فرزندش ماشین‌های چند میلیونی سوار می‌شود  کجا از درد جامعه مطلع می‌شود چنین افرادی نسبت به درد مردم بی تفاوت هستند و نمی شود اسم آنها را مسئول گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند گفت: مسئولان بدانند که در دنیا و آخرت از آنها سوال می شود افرادی در جامعه وجود دارند که پرسشگرند و سوال می‌کنند، مسئول باید در رفتار خود اعتدال را رعایت کند و از قدرت خود بر علیه ضعیفان عمل نکند.

سوری تصریح کرد:عدل و عدالت از ویژگی‌های دیگر حضرت علی (ع) بود که آن را به کارگزاران خود سفارش می‌کرد  و این که افراد چاپلوس و سخن چین و بدگو را کنار بزنید گر چه به عنوان خیرخواه نزد شما بیایند.

وی به لزوم مردم داری تاکید و بیان کرد: نسبت به مردمی که دارای دیدگاه‌های متفاوت و کسانی که حتی از نظر عقیدتی با شما مخالف هستند خوشبین باشید .

دشمنان دنبال متوقف کردن پیشرفت‌های علمی ایران هستند

حجت‌الاسلام پرویز صالحی امام جمعه موقت الشتر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به 20 فروردین، سالروز فناوری هسته‌ای اظهار داشت: فناوری هسته‌ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی های داخلی است،.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی و با اعتماد به جوانان انقلابی و مؤمن توانست به دانش هسته‌ای دست یابد و آن را کاملا بومی کند.

امام جمعه موقت الشتر با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه علمی عنوان کرد: استکبار جهانی و مزدوران آنها نتوانستند پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اسلامی را تحمل کنند لذا با دروغ ‌پردازی، ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح اتمی متهم کردند تا بلکه بتوانند در راه رشد و توسعه علمی کشورمان مانع ایجاد کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607622
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.