به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی در خطبه های اولین نماز جمعه شهرستان گرگان در سال جدید اظهارداشت: بیکاری همچنین مانع از ازدواج جوانان شده و زندگی بسیاری از زوج ها را به طلاق و جدایی می کشاند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از تبعات بیکاری بروز انواع جرائم و برهم زدن امنیت مردم و جامعه می شود.
امام جمعه موقت گرگان افزود: از دولت انتظار می رود که شغل ایجاد کند، اما دولت توان ایجاد اشتغال برای همه بیکاران را ندارد و از سوی دیگر نیروهای مازاد بسیاری در ادارات و بخش های مختلف مشغول به کار بوده که کارایی مفیدی ندارند.
وی همچنین تاکید کرد که برای رفع معضل بیکاری جوانان، مسئولان بخش های مختلف شرایطی را برای اشتغال آنان فراهم کنند.
حجت الاسلام لیوانی بر تسهیل مسیر ایجاد کار تولیدی نیز تاکید کرد و افزود: کارآفرین باید از هفت خوان رستم گذشته و از بخش های مختلف استعلام بگیرد و بعد از ماه ها و حتی سال ها در آخر از ایجاد کار منصرف می شود.
خطیب جمعه گرگان تصریح کرد: باید ادارات و بخش های مختلف امر اشتغال جوانان را تسریع کرده و مسئولان در بخش های مختلف مردم را سرگردان نکنند.
به گفته وی؛ جوانی که با انگیزه و امید دنبال کار آمده، باید کار او تسریع شود و از طرفی بیکاران تنها در فکر کار در بخش اداری و اجرایی نباشند.
وی با تاکید بر رونق تولید داخلی و استفاده از تولیدات کشور ، اظهارداشت: در کشور ما سالانه 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد شود که این آسیب بسیاری به بخش تولید و ایجاد اشتغال وارد می کند.
امام جمعه موقت گرگان گفت: باید تلاش کنیم از کالای داخلی استفاده کنیم حتی اگر کیفیت خوبی هم نداشته باشد، وقتی تولید کننده ببیند بازار داخلی از تولیدات او استقبال می کند مجبور به بالابردن کیفیت تولیدات خود می شود و در عین حال بازار رقابتی خواهد شد.
وی اضافه کرد: کار و تلاش در کشور بزرگترین مبارزه با دشمن است و مسئولان باید برای ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد و رونق دادن به اقتصاد کشور کار و تلاش کنند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.