علاءالدین بروجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بروجرد  با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه اظهار داشت: اقدامی که آمریکایی‌ها انجام  دادند نشان از شکست سیاست‌های آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها در سوریه اعم از اروپایی‌ها دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت سوریه سال‌هاست تمامی تسلیحات شیمیایی خود را تحویل داده است بحث بمباران پایگاه‌های شیمیایی نیز کاملاً یک بهانه است.

بروجردی تصریح کرد: این اقدام آمریکا حتماً با عکس‌العمل روسیه و جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد که در نخستین گام نیز روسیه توافق امنیت پروازی را برای آمریکایی‌ها لغو کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمله نظامی آمریکا به سوریه را از اشتباهات دولت ترامپ خواند و گفت: ترامپ برخلاف همه ادعاهای خود مبنی بر پرداختن به داخل آمریکا  این اقدام را انجام  داده درصورتی‌که در دولت قبلی آمریکا جنگ را به دلیل شکستی که در افغانستان و عراق متحمل شده بودند، نیابتی تعریف کردند.

وی بیان کرد: این اشتباه به‌شدت به ضرر خود آمریکایی‌ها تمام خواهد شد و بحران سوریه را پیچیده‌تر خواهد کرد و روند مذاکرات سیاسی را کندتر می‌کند.

بروجردی در مورد واکنش ایران در این مسئله خاطرنشان کرد: ایران با توجه به اینکه همکاری چهارجانبه با روسیه، سوریه و عراق دارد طبیعتاً هرگونه اقدامی در چارچوب این همکاری‌های مشترک صورت خواهد گرفت.

وی به فعالیت‌های سیاسی انتخاباتی کشور اشاره و تصریح کرد: فضای باز سیاسی کشور از برکات انقلاب اسلامی است و می‌طلبد تمامی گرایش‌های سیاسی باهدف تحقق سیاست راهبردی حضور حداکثری فعالیت کنند کاری که در چارچوب جبهه مردمی نیروهای انقلاب صورت می‌گیرد؛ فعالیت‌های این جبهه در راستای سیاست راهبردی نظام است و به نظر من کار ارزشمندی است و حتماً تنور انتخابات را داغ‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607555
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.