پایگاه خبری صهیونیستی «دبکافایل» در گزارش اخیر خود از توافق پوتین با ایران بر سر سوریه و جنگ با داعش بدون در نظر گرفتن آمریکا خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دبکافایل وابسته به تشکیلات امنیتی - نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که به طور مداوم در جریان مبارزات انتخاباتی خود با موج اتهامات در مورد ارتباط اطلاعاتی با روسیه مواجه شده بود، از طرح اصلی خود برای همکاری با مسکو بر سر سوریه برای مقابله با داعش و دور کردن ایران از سوریه کنار کشیده شده است.

تمامی سیاست های خاورمیانه ای وی برباد رفته، در حالی که وی تنها فرصت فرو نشاندن اعتراضات داخلی و مقابله با دشمنان داخلی را داشته است. تشکیل ائتلاف با متحدان منطقه ای یعنی عربستان سعودی، مصر، اردن و اسرائیل که زمانی حرف آن به میان آمده بود، همچنین در حالت تعلیق قرار دارد.

در میان گام های نامطمئن آینده دولت ترامپ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بعید است در مذاکرات خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو در روز پنجشنبه این هفته به پیشرفت زیادی دست یابد.

این پایگاه خبری با استناد به آنچه منابع اطلاعاتی و نظامی خود می نامد، افزود: نتانیاهو نخواهد توانست پوتین را در خصوص ممانعت از نفوذ ایران در سوریه متقاعد کند.

اکنون وضعیت علیه نتانیاهو، و به شکل زیر است:

1. دولت ترامپ تصمیم گرفته است در حال حاضر در امور خاورمیانه به ویژه سوریه دخالتی نداشته باشد؛ در حالی که بیشتر تمرکز وی بر دشمنان داخلی و مربوط به ارتباط مهره های دولت وی با سفیر روسیه است.

2. برخی از مشاوران رئیس جمهور معتقدند که دودلی کنونی واشنگتن ممکن است به یک مزیت تبدیل شود. اینکه مسکو داعش را نابود کند و نیروهای آمریکایی به خطر نیافتند، چیز بدی نیست.

3. به گفته منابع اطلاعاتی دبکافایل، پوتین منتظر ترامپ نمی ماند و همچنان در حال پیشروی است.

روز جمعه سوم مارس شهر «تدمر» از دست داعش آزاد شد؛ بدون اینکه آمریکا در این آزادسازی نقشی داشته باشد.

حتی اگر پوتین به نتانیاهو وعده بدهد که نفوذ ایران را در سوریه کاهش خواهد داد، در جایگاهی نیست که به این وعده عمل کند. زیرا در حالی که آمریکایی ها از جنگ سوریه فاصله دارند، ایران شریک اصلی روسیه در مقابله با این جنگ محسوب می شود.

ترجمه: زهرا طحانیان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.