به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب اظهار داشت: در این ماه دو مناسبت بزرگ داریم دهم رجب میلاد امام جواد (ع) و میلاد دوم 13 رجب میلاد امیرمومنان (ع) است.

وی با بیان اینکه عظمت امام علی (ع) در این است که ولادتش در کعبه و شهادتش نیز در خانه خدا بود، افزود: مهمترین درسی که از زندگی ائمه (ع) می‌گیریم تمسک به ولایت و الگو قراردادن آنها در همه ابعاد زندگی است.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرارداریم و با توجه به اینکه سیره عملی امیرمومنان (ع) کار تولید و اشتغال بوده است باید سیره علی (ع) را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به ایام البیض و مراسم پرفضیلت اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف یک عبادت بسیار جامع و تأثیرگذار است و نقش مهمی در رویارویی با نفود فرهنگ بیگانه دارد و اگر ما از نفوذ فرهنگی دشمنان برای نسل جوان می‌ترسیم باید اعتکاف را ترویج دهیم.

میرعمادی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اعتکاف محل رویش و پرورش جوانان شده است خاطرنشان کرد: مسئولان و دست اندرکاران باید برنامه‌ریزی کنند تا از اعتکاف بیشترین استفاده برای تقرب به خدا شود.

وی بیان کرد: برخی برنامه‌های جمعی که در اعتکاف گذاشته می‌شود خلوت دل با خدا را مانع می‌شود بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید با دقت انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به سالروز وفات زینب کبری(س) اشاره کرد واظهار داشت: متأسفانه امروز حرم زینب کبری(س) از اهداف شوم داعش است، و جا دارد از شهدای مدافع حرم که برای نگهداری حرم زینب جان خود را فدا کردند یاد کنیم.

وی افزود: امروز گروه‌های تروریستی و ملعونی چون داعش به نام اسلام هر جنایتی را انجام می‌دهند که از جمله این جنایات استفاده از سلاح شیمیایی است.

میرعمادی ضمن محکوم کردن حملات موشکی آمریکا بر علیه سوریه عنوان کرد: مسئولیت حملات شیمیایی بر عهده گروه های تروریستی و حامیان آنها و در راس آنها آمریکا است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سلاح های شیمیایی را آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در اختیار داعش قرار می دهند تصریح کرد: تروریست‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده و آنها را انبار می‌کنند اما متأسفانه استکبار جهانی برعکس موضع‌گیری می‌کند و آمریکا مواضع سوریه را موشک باران می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به 20 فروردین سالروز شهادت مرتضی آوینی و 21فروردین سالروز شهادت صیاد شیرازی و سالروز تأسیس بنیاد مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: نفس مسیحایی امام (ره) این بود که شماره حساب 100 را قرار داد و مردم را دعوت کرد تا با کمک‌هایشان برای محرومان خانه درست کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه بنیاد مسکن در راستای کمک به محرومان ایجاد شده و تاکنون خدمات خوبی ارائه داده است، بیان کرد: با وجود اینکه خانه‌های روستایی لرستان در مقایسه با استان‌های دیگر کمتر مقاوم‌سازی شده‌اند اما برخی روستاها از مقاوم‌سازی استقبال نمی‌کنند که باید به این موضوع توجه کنند.

میرعمادی گفت: 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا و روز فناوری هسته‌ای است چراکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دست‌یابی به دانش هسته‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه مسئله داشتن فناوری هسته‌ای با توجه به کاربرد فراوان آن در حوزه‌های مختلف برای هر کشوری ضرورت دارد، تصریح کرد: استکبار جهانی این فناوری را در انحصار خود قرار داده و اگر کشوری مثل ایران به این فناوری دست پیدا کرد بدترین اقدامات را بر علیه آن انجام می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: آمریکا برخورد دوگانه نسبت به مسائل هسته‌ای دارد و از رژیم صهیونیستی که 200 بمب هسته‌ای دارد حمایت می‌کند اما ایران را که فناوری صلح آمیز دارد تحریم می‌کند.

وی اظهار داشت: این نشان می‌دهد آمریکا می‌خواهد انقلاب اسلامی را از پای در بیاورد اما کور خوانده است چراکه این برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز تأثیری در عملکرد ما ندارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607549
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.