به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مهرداد فتحی بیرانوند صبح امروز در دیدار با تشکل‌های زیست‌محیطی، HSE صنایع و کارخانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان که در سالن جلسات اداره کل محیط‌زیست لرستان برگزار شد اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط‌زیست تعامل  بسیار خوبی بین تشکل‌های مختلف زیست‌محیطی دارد و خوشبختانه شبکه تشکل‌ها و مجموعه تشکل‌های استان انگیزه و حضور فعالی در بحث محیط‌زیست دارند.

وی مجموعه تشکیل‌های استان را یکی از پویاترین تشکل‌های کشور دانست و افزود: این تشکل‌ها نقش بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی و مسائل مختلف زیست‌محیطی داشته  است و امیدواریم این تعامل و همکاری همچنان ادامه پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان در ارتباط با فعالیت صنایع استان لرستان نیز عنوان کرد: خوشبختانه تمام واحدهای صنعتی استان زیرپوشش سیستم پایش و نظارت آنلاین قرارگرفته‌اند به‌نحوی‌که لرستان نخستین استانی بوده که مجموع واحدهای صنعتی آن زیرپوشش سیستم پایش و نظارت آنلاین قرارگرفته است.

وی بیان کرد: زیرپوشش قرار گرفت صنایع استان به سیستم پایش و نظارت سبب شده تا استان لرستان در سه سال پیاپی به‌عنوان استان برتر در معرفی خدمات و صنعت سبز در کشور معرفی شود و این در حالی است که لرستان استان صنعتی نیست.

فتحی بیرانوند به تعامل دانشجویان حوزه محیط‌زیست با سازمان حفاظت محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: سال گذشته نشست بزرگ حامیان محیط‌زیست در دانشگاه لرستان برگزار شد و امیدواریم دانشجویان با توجه به  نشاطی که دارند در حوزه‌های فرهنگی محیط‌زیست به این اداره تعامل داشته باشند.

سمندر لرستانی و ماهی کور غار استان ثبت ملی شود 

احمد حاتمی مدیر کانون دانشجویی همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تأسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در لرستان در سال 92 ابلاغ شد اما این سازمان با دو سال تأخیر فعالیت چشمگیر و پرانرژی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هم‌اکنون بیش از هزار و 700 عضو دارد عنوان کرد: سال گذشته سومین گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی محیط‌زیست در استان لرستان و نخستین گردهمایی دانشجویان حامی محیط‌زیست لرستان در استان برگزار شد.

مدیر کانون دانشجویی همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان در رابطه با دیگر فعالیت‌های زیست‌محیطی این سازمان بیان کرد: سال گذشته بیش از هزار و 500 نفر ساعت کارگاه آموزشی در حوزه محیط‌زیست در استان برگزار شد.

وی گفت: استان لرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی است و ما باید موضوع پیشگیری از تخریب محیط‌زیست رو جلو‌ ببریم.

حاتمی پدیده ریز گردها را یکی از چالش‌های زیست‌محیطی استان دانست و تصریح کرد: آلاینده‌های زیست‌محیطی در استان رو به افزایش است و این درحالی‌ است لرستان صنعتی نیست که این مسئله جای تأمل دارد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست داریم استان لرستان به بنزین یورو چهار مجهز شود چراکه ظرفیت و نیاز آن در استان وجود دارد.

مدیر کانون دانشجویی همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان اظهار داشت: سمندر لرستانی و ماهی کور غار ثبت ملی و در تقویم محیط‌زیست کشور نهادینه شود.

وی ظروف یک‌بارمصرف را سمی برای محیط‌زیست دانست و افزود: قانون ممنوعیت استفاده ادارات دولتی از ظروف یک‌بارمصرف اعمال شود.

حاتمی عنوان کرد: انجمن حامی حیوانات لرستان برگزاری یک نمایش را با موضوع «مهربانی با حیوانات» در دستور کار خود قرار داده که امیدواریم رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای انجام این برنامه حمایت لازم را انجام دهد.

همایش ملی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی در لرستان برگزار می‌شود

رضا اسدی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی لرستان نیز در این برنامه به راه‌اندازی شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی لرستان در آذر ماه سال 93 اشاره کرد و اظهارداشت: هفتمین همایش ملی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی تیرماه سال 96 در استان لرستان برگزار می‌شود.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی لرستان افزود: توجه به جنگل‌های بلوط و رفع معضل زوال بلوط، احیا و حفاظت از تالاب‌های لرستان، تدوین برنامه جامع ارتقا منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه و دریاچه گهر، ارتقا مناطق شکار و صید ممنوع قالی کوه به حفاظت‌شده و جنوب لرستان برای حفاظت از سمندر لرستان از جمله مطالبات تشکل‌های زیست‌محیطی از رئیس سازمان محیط‌زیست کشور است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606597
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.