به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: تولید و اشتغال بدون سرمایه گذاری محقق نمی شود لذا باید سرمایه را ارزش تلقی و در این راه امنیت سرمایه گذاری را تامین کنیم.
وی اظهار کرد: اگر به دنبال امنیت، عزت ملی، سلامت، رفاه عمومی و نجات جامعه از آسیب های اجتماعی هستیم بدون شک به یک اقتصاد قوی نیازمندیم که لازمه آن مدیریت قوی و قدرتمند است.
استاندار لرستان افزود: مردم باید در تولید و اشتغال ورود کنند البته لازمه این کار برداشتن موانع تولید از جمله کاغذبازی های اداری است.
وی گفت: مدیران باید به صورت جدی موانع تولید را بردارند چراکه با رویه موجود فرصت ها از دست می روند این فرصت سوزی ها در تقابل با تولید و اشتغال هستند.

** لزوم تعریف سند توسعه پایدار برای زاگرس مرکزی
وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به محیط زیست گفت: موضوع حفاظت از محیط زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
بازوند زاگرس مرکزی را سرمایه کشور دانست و افزود: باید با تعریف یک سند توسعه پایدار برای زاگرس مرکزی چالش های آن را برطرف کرد.
وی بیکاری را از چالش های عمده زاگرس مرکزی عنوان و اظهار کرد: این معضل موجب افزایش مهاجرت از این منطقه شده است.
استاندار لرستان خشکیدگی بلوط و ریزگردها را از دیگر چالش های زاگرس مرکزی دانست و گفت: باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.
وی افزود: در این رابطه طرح مقابله با ریزگردها تهیه شده است اما اعتبارات ما جوابگوی این طرح نیست و نیازمند اعتبارات ملی هستیم
وی اظهار کرد: لرستان پایتخت ژئوتوریسم است و از نظر اکوتوریسم نیز شرایط ویژه ای دارد ولی برای گردشگران ناشناخته مانده و برای معرفی این استان باید اعتبارات لازم تخصیص یابند.

** برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیانات رهبری مدنظر باشند
استاندار لرستان با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: در انتخابات مدیران باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند و امکانات را در اختیارات همه هیات های برگزاری انتخابات قرار دهند.
وی افزود: برای مشارکت قوی باید همه ما توجه کامل و ویژه ای به فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.
بازوند خواستار پرهیز از تشدید اختلافات شد و به مسئولان برگزاری انتخابات تاکید کرد: باید به مردم اطمینان داده شود که انتخابات در کمال صحت، سلامت و شفافیت برگزار می شود.
وی افزود: کانون های چالش زای انتخابات باید از بین بروند و از فضای مجازی به عنوان فرصت و نه تهدید استفاده شود.
استاندار لرستان گفت: مردم باید عملکرد دولت را نقد کنند ما از هر نوع نقدی استقبال می کنیم اما در نقدها انصاف باید رعایت شود.
وی افزود: ما نمی گوییم همه کارها را انجام داده ایم ولی مردم باید کارهای انجام شده را در کنار نقد ببینند.
نشست شورای اداری لرستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.