حسینعلی رفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی اورژانس 115 استان لرستان از 25 اسفندماه 95 آغاز و در 15 فروردین 96 به اتمام رسید اظهارداشت: امسال در طرح سلامت نوروزی  چهار هزار و 191 مأموریت وامداد رسانی توسط اورژانس 115 لرستان انجام گرفت.

وی افزود: مرکز اورژانس لرستان در طرح سلامت نوروزی با به‌کارگیری 430 کارشناس، 110 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتور لانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد اورژانس هوایی به هم‌وطنان و مسافران نوروزی ارائه خدمت کرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان لرستان به برپایی 22 پایگاه شهری، 36 پایگاه جاده‌ای، 9 پایگاه سلامت نوروزی و دو پایگاه اورژانس هوایی در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: در این ایام  شش هزار و‌ 731 تماس با مرکز اورژانس 115 برقرار شد که منجر به انجام  چهار هزار و 191 مأموریت شد.

رفایی بابیان اینکه از 810 مورد از مأموریت‌های انجام‌شده مربوط به حوادث رانندگی بوده است، بیان کرد: 449 مورد از مأموریت‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای و 361  مورد از  مأموریت‌ها نیز مربوط به حوادث درون‌شهری  بوده است.

وی به برپایی 9 ایستگاه سلامت نوروزی در محورهای مواصلاتی استان لرستان اشاره و خاطر نشان کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون سه هزار و 516 نفر به ایستگاه سلامت نوروزی اورژانس مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان لرستان تصریح کرد: اورژانس هوایی لرستان نیز در این طرح  با انجام 28 مأموریت توسط دو بالگرد خرم‌آباد و الیگودرز، 45 مصدوم حوادث ترافیکی و بیمار مختلف را در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی انتقال داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605532
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.