به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز سه شنبه در بازدید از مجتمع پتروشیمی خرم آباد با بیان اینکه اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال است، افزود: استان لرستان ظرفیت های تولید، منابع و نیروی انسانی فراوانی دارد که شرط استفاده از این ظرفیت ها بکارگیری نیروهای کارآفرین و جوان است.
وی مهم ترین مشکل جامعه را بیکاری عنوان کرد و گفت: در استان لرستان با تلاش مدیران تا حدودی آمار بیکاری کاهش یافته اما هنوز این آمار بالا و نگران کننده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان تولید و اشتغال را در گرو مدیریت متعهد، کارآمد و بافکر دانست و افزود: مقام معظم رهبری بر حمایت از کار بزرگ و تکیه بر جوانان تاکید ویژه ای دارند و مجتمع پتروشیمی خرم آباد مدیون رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه با تکیه بر جوانان می توان کارهای بزرگی انجام داد، اظهار کرد: مجمع مشورتی جوانان در این راستا در استان لرستان تشکیل شده است.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت تولیدات افزود: تولیدات داخلی به دلیل کیفیت نامناسب توان رقابت جهانی ندارند.
میرعمادی با بیان اینکه تولید، منشا قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی است، گفت: فرهنگ و تمدن در سایه تولید بوجود می آید.
وی بیان کرد: به دلیل بکارگرفتن سرمایه عظیم در مجتمع پتروشیمی باید به دنبال توسعه این مجتمع باشیم و امسال با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تمام فعالیت ها و برنامه ریزی ها به سمت تولید سوق داده می شود.
امام جمعه خرم آباد افزود: پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به واحدهای تولیدی کافی نیست لذا باید تلاش کرد که این تسهیلات به تولید تبدیل شود.

** صنایع پایین دستی مجتمع پتروشیمی یکی از ظرفیت های تولید به ثروت است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این بازدید گفت: مجوز شهرک تخصصی پتروشیمی صادر شده است که امکان ایجاد 300 صنعت پایین دستی پتروشیمی را می دهد.
محمدرضا صفی خانی با بیان اینکه مراحل فازبندی و تحویل زمین به سرمایه گذار در حال انجام است، افزود: برای ایجاد رقابت جهانی نیازمند تولید محصولات با کیفیت هستیم و در این زمینه از طرح های پیشنهادی سرمایه گذاران استقبال خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت های منجر به تولید ثروت صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

** تلاش برای سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریالی در لرستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز گفت: همکاری و هماهنگی کارگر و کارفرما در کنار دولت موجب تولید و اشتغال می شود و در این زمینه با سرمایه گذاری در اشتغال به رفاه می رسیم.
علی آشتاب افزود: آمادگی لازم برای ایجاد اشتغال و تولید در لرستان با اتکا به نیروی جوان همواره در دستور کار است.
وی اظهار کرد: باید در این زمینه در لرستان 60هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شود.

** 191 هزار تن تولید محصول استاندارد در مجتمع پتروشیمی لرستان
مدیرعامل پتروشیمی لرستان نیز گفت: پارسال 191هزارتن محصول استاندارد در مجتمع پتروشیمی لرستان تولید شد که اعتبار آن 191میلیون دلار است.
سید غلامحسن گرشاسبی بیان کرد: 85 درصد از این محصولات صادر شده و هدف گذاری در سال جدید رسیدن به ظرفیت 100درصدی تولیدات است.
وی گفت: این مجتمع در سال 92 شروع به تزریق خوراک کرده و با اتکای به نیروی جوان کمتر از یکسال این واحد به تولید تجاری رسیده است.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.