به گزارش خبرنگارایرنا در این بازدیدها استاندار لرستان، معاون استاندار وفرماندار بروجرد، مسئولان استانی وشهرستانی زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور را همراهی کردند.
خانه افتخارالاسلام طباطبایی مربوط به دوره قاجاردر شهر بروجرد، خیابان صفا، کوچه هلال احمر، کوچه آقا احمدی واقع شده این خانه متعلق به یکی از روحانیون برجسته شهر و از خانواده سادات طباطبایی بروجرد به نام حاج افتخارالاسلام نبوی طباطبایی بوده است.
و در کوچه معروف به حاج افتخار در محله صوفیان واقع شده که در زمان خود یکی از بزرگترین خانه های مسکونی این شهر بوده و درحال حاضرنیز از زیباترین منازل مسکونی قدیم در بروجرد است.
خانه آیت االله العظمی بروجردی در شهر بروجرد محیطی زیبا و آرام با حیاطی دلباز و سرپوشیده با شیشه هایی آبی است که یکی خانه های تاریخی شهرستان واستان لرستان محسوب می شود.
در طبقه دوم این ساختمان حسینیه ای کوچک برای عزادارای در دهه اول محرم و ایام فاطمیه مهیا شده است.
به گزارش ایرنا سید حسین طباطبایی بروجردی (1254 در بروجرد - 10 فروردین 1340 در قم) معروف به آیت‌الله العظمی بروجردی از مراجع شیعه ایرانی در سدهٔ چهاردهم می‌باشد وی به مدت هفده سال زعیم حوزه علمیه قم و به مدت پانزده سال تنها مرجع تقلید شیعیان جهان بود.
به گزارش ایرنا مسجد جامع بروجرد که با نام مسجد جمعه نیز شناخته می‌شود مسجدی تاریخی و از بناهای ساخته شده توسط معمار سرشناس بروجرد است.
مسجد جامع بروجرد یکی از نخستین مساجد ساخته شده در ایران است که در قرن دوم تا سوم هجری در شهر بروجرد بنا نهاده شده این مسجد در یکی از محله‌های تاریخی شهر نام دو دانگه واقع شده و به لحاظ معماری و قدمت، از بناهای منحصر به فرد استان لرستان است.
معماری مسجد جامع یکی از شاهکارهای تاریخی معماری ایران می‌باشد که هم ویژگی های معماری اسلامی و هم معماری باستانی ایران (معماری ساسانی) را در خود جای داده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، سنایع دستی وگردشگری کشور صبح امروز به بروجرد برای بازدید از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کرده است.
7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.