به گزارش ایرنا علی زندی فر روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد با بیان اینکه خوشبختانه در پنج سال گذشته لرستان در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات در بین استان های زاگرس نشین در رتبه اول قرار داشته است، افزود: متاسفانه در 11 ماهه امسال آمار تلفات ناشی از تصادفات درون شهری و روستایی در استان لرستان روند رو به رشدی داشته به طوری که تصادفات درون شهری از 53 نفر در 11 ماهه سال 94 به 71 نفر در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: آمار کشته شدگان تصادفات محورهای روستایی نیز در مدت یادشده از 24 نفر به 40 نفر رسیده اما خوشبختانه در محورهای برون شهری این آمار از 324 نفر در 11 ماهه سال قبل به 320 نفر در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: همه تلاش خود را در کنار دیگر دستگاه های خدمت رسان برای کاهش این آمار بکار گیریم.
وی نصب 42 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محورهای ارتباطی استان لرستان را از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آمار تصادفات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 31 دوربین فعال و مشغول ثبت سرعت متوسط و لحظه ای وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی لرستان هستند که به صورت آنلاین تخلفات را ثبت و اطلاعات را در اختیار پلیس قرار می دهند.
وی میزان تردد وسایل نقلیه در هر شبانه روز از محورهای استان لرستان را بین 350 تا 700 هزار تردد برشمرد و گفت: بیشترین تردد مربوط به محور سه راهی چالانچولان - دورود، بروجرد و خرم آباد است که خوشبختانه نشان از وضعیت مطلوب تردد در راه های استان دارد.
زندی فر به وضعیت ناوگان حمل بار و مسافر استان لرستان اشاره کرد و از آمادگی ناوگان مسافر برای خدمات رسانی به مردم استان و دیگر هموطنان در ایام نوروز خبر داد.
وی برقراری کشیک های شبانه روزی راهداری، فعالیت 24 ساعته مراکز معاینه فنی، نظارت بر عملکرد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی را از اقدامات ستاد سفرهای نوروزی راهداری و حمل‌و نقل​ جاده ای لرستان عنوان کرد و گفت: در مدت 20 روز فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی 118 نقطه و مقطع پرتصادف آشکارسازی و 85 درصد روشنایی محورها به روز شد.
وی اصلاح شیب شیروانی 300 کیلومتر، زیباسازی ورودی و خروجی شهرها و نصب 100 چراغ پلیس را از اقدامات راهداری لرستان عنوان کرد و افزود: در مدت فعالیت ستاد خدمات سفرهای نروزی چراغ های چشمک ‌زن نصب و یکهزار و 200 کیلومتر خط کشی، بهسازی و خط کشی محورهای گردشگری اجرا شد.
زندی فر افزود: با این اقدامات و نصب تابلوهای معرفی نقاط گردشگری استان سعی کرده ایم سفری ایمن را برای هموطنان فراهم کنیم.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.