محسن محمدی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در شهرستان های خرم آباد و ازنا دچار مصدومیت سطحی شدند که پس از معالجه مرخص شدند.
وی گفت: مرکز فوریت های پزشکی استان لرستان برای رسیدگی به موقع به حوادث و مصدومیت های ناشی از چهارشنبه سوری در آماده باش کامل قرار دارد.
وی افزود: در 58 پایگاه جاده ای و شهری استان لرستان 2 تکنسین اورژانس 115 مستقر هستند و تمامی کارکنان اورژانس نیز در آماده باش هستند.
به گفته محمدی میزان حوادث ناشی از چهارشنبه سوری در لرستان طی 2 سال اخیر در مقایسه با سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و آنچه که اتفاق افتاده نیز به صورت جراحات و مصدومیت های سطحی و سرپایی درناحیه دست، صورت و چشم بوده اند.
وی بیان کرد: امسال نیز به طور همزمان با هماهنگی اورژانس کشور در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای کاهش حوادث ناشی از چهارشنبه سوری، نصب بنرهایی با یاد شهدای آتش نشان و اقداماتی مبنی بر آگاهی در این زمینه انجام شده است.
معاون فنی وعملیاتی مرکز فوریت های پزشکی لرستان افزود: در سال 1394 در لرستان 47 نفر بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه سوری دچار آسیب شدند که بیشتر این صدمات در ناحیه سر، صورت و چشم به صورت سرپایی درمان شدند.
وی افزود: با توجه به پویش های مردمی با محوریت نه به چهارشنبه سوری خطرناک، پیش بینی می شود میزان صدمات ناشی از چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال های قبل بسیار کمتر باشد.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.