به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: خرم آباد پارسال یکی از هفت شهر برتر گردشگری کشور شناخته شد لذا جمع آوری معتادین متجاهر در لرستان به صورت ویژه در دستور کار گیرد.
وی با بیان اینکه شهرداری خرم آباد باید در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر تلاش بیشتری کند، اظهار کرد: خرم آباد به عنوان مرکز استان نسبت به سایر شهرهای استان‌ تعداد معتاد متجاهر کمتری دارد.
وی افزود: طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در لرستان در دستور کار قرار گیرد.

** مرکز نگهداری معتادین ماده 16 لرستان، آماده نگهداری 500 معتاد متجاهر را دارد
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان لرستان نیز گفت: مرکز نگهداری معتادین ماده 16 با ظرفیت 500 نفر آماده نگهداری از معتادین متجاهر است که اکنون زیر 100 نفر در آن نگهداری می شوند.
غلامرضا آقا میرزایی افزود: این مرکز در سال 94، 170 نفر ظرفیت داشت که این تعداد با مبلغی که از استانداری تامین شد به بیش از 500 نفر افزایش پیدا کرد.
وی اظهار کرد: استان لرستان تنها استان بدون مشکل در زمینه نگهداری معتادین متجاهر است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: طی 2 سال گذشته نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری های لازم را برای جمع آوری معتادین داشته اند که با تشکیل یک قرارگاه عملیاتی در سال 94 به منظور جمع آوری معتادین و ادامه آن در سال 95 اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب مرکز ماده 16 خرم آباد گفت: 300 طرح پاکسازی در حوزه مقابله در استان لرستان انجام گرفته است.
وی افزود: معتادین زن متجاهر در استان لرستان زیر 100 نفر هستند که از ابتدای سال 94 جمع آوری و وضعیت آنها بهبود یافت.
آقا میرزایی گفت: فرزندان زنان معتاد متجاهر بعد از غربالگری به سازمان بهزیستی تحویل داده می شوند.
وی افزود: معتادین زن زیر 18 سال به علوم پزشکی برای درمان و بعد از بهبود به سازمان بهزیستی معرفی می ‌شوند.
وی بیان کرد: فرمانداران تلاش کنند قبل از تحویل معتادین به مراکز، غربالگری را انجام دهند و برای جدایی معتادین و متکدیان در شهر اقدام کنند.

** 681 طرح پاکسازی در لرستان اجرا شد
جانشین فرماندهی انتظامی لرستان گفت: طرح مبارزه با موادمخدر همواره در دستور کار است و ناجا با همکاری دیگر دستگاه ها وظیفه خود را انجام می دهد.
علی احمدی تبار افزود: 681 طرح پاکسازی، 159 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و 370 طرح کنترل محورهای ارتباطی در استان لرستان طی یک سال گذشته صورت گرفته است.
وی گفت: معتادین و دستگیری و جمع آوری آنان به عهده شهرداری است اما ناجا وظیفه دارد به عنوان نیروی حمایتی در این زمینه کمک کند.

** تخریب واحد مسکونی در خرم آباد با هماهنگی دادستانی انجام شد
شهردار خرم آباد نیز با اشاره به فیلم پخش شده در فضای مجازی مبنی بر تخریب یک واحد مسکونی اظهار کرد: منطقه کوی فلسطین خرم آباد 33 هزار نفر جمعیت دارد که فضای سبز از مطالبات مردم این منطقه است.
یحیی عیدی بیرانوند با بیان اینکه این ملک دولتی بود، افزود: شهرداری با توافق و پرداخت مبلغ به مالک اقدام به تخریب کرد.
وی گفت: هنگام تخریب این واحد مسکونی هیچکس در این خانه زندگی نمی کرد زیرا قبل از تخریب این واحد مسکونی توافق شده بود که اهل منزل، خانه را تخلیه کنند.
وی با بیان اینکه مالک خانه هر بار ادعای مبلغ بیشتری برای ملک می کرد، ادامه داد: بیش از یکسال طرح به خاطر این موضوع غیرفعال بود که در نهایت با هماهنگی دادستان خرم آباد، تخریب منزل به صورت قانونی انجام شد.
وی اظهار کرد: در فیلم، بعد از تخریب، افراد وارد منزل می شوند و موضوع به صورت وارونه در فضای مجازی منتشر شده است که این خانواده برای این موضوع از شهرداری عذرخواهی کردند.
عیدی بیرانوند افزود: متاسفانه کاربران فضای مجازی به موضوع قانون گریزی آن خانواده اشاره ای نکرد و تنها به پخش و تخریب آن فیلم بسنده کرد.
وی همچنین با اشاره به جمع آوری معتادین متجاهر در ایام تعطیلات نوروز گفت: شهرداری آمادگی دارد برای جمع آوری معتادین به صورت ویژه اقدام کنند و این موضوع در طول سال در دستور کار است.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.