به گزارش ایرنا، فرماندار ساوجبلاغ در این نشست با بیان اینکه نگاه ویژه به مقوله اعتیاد وظیفه ای انسانی و اجتماعی است، یادآور شد: اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر باید حمایت جدی را در کنار همه فعالیت‌های سازمانی خود قرار دهند و به عنوان یک اولویت کاری به این موضوع نگاه کنند.
ابوالقاسم پالیزگیز فرهنگ سازی را مهمترین اصل اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: آگاه‌سازی عمومی از گسترش مصرف مواد خانمانسوز مخدر در جامعه جلوگیری می کند.
پالیزگیر تصریح کرد: آگاهی بیشتر و اطلاع رسانی وسیع دو عامل مهم است که در فرهنگ سازی برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است.
وی ادامه داد:‌ باید به مردم به طور مستمر و مداوم از طریق تربیون ها، رسانه ها و فضاهایی که همواره افراد حضور دارند، گوشزد کنیم که از فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند.
وی بابیان اینکه 70 درصد زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند، گفت: با توجه به امر فرهنگ سازی آموزش وپرورش برای دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان نیز آموزشهای پیشگیری از اعتیاد در نظرگرفته است.
پالیزگیر همچنین از کشف 545 کیلوگرم انواع مواد مخدر ازابتدای سال تاکنون در شهرستان ساوجبلاغ خبرداد و گفت:‌ در شهرستان ساوجبلاغ 745 قاچاقچی دستگیر و بیش از 160 مورد طرح پاکسازی وسیع ومحدود در نقاط آلوده صورت گرفته است.
وی همچنین از کشف 2 قبضه اسلحه جنگی از نوع کلت و 2 قبضه سلاح شکاری در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.
فرماندار ساوجبلاغ گفت : از ابتدای سال تاکنون 10 نشست شورای هماهنگی موادمخدر ، سیاستگذاری وهماهنگی بین دستگاهها در قالب مقابله با عرضه مواد مخدر، درمان و بازپروری بانوان وسمن ها صورت گرفته است.
در این نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان البرز فرمانداری ساوجبلاغ را اولین فرمانداری حائز رتبه برتر در زمینه مبارزه با موادمخدر معرفی کرد.
اسدیان گفت: وضعیت پیشگیری ومبارزه با موادمخدر در ساوجبلاغ با توجه به تشکیل منظم جلسات رضایت بخش است و این اداره کل آمادگی لازم برای همکاری با دستگاه های شهرستانی را دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ نیز با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از پرسودترین تجارت ها است، گفت: تولید و مصرف بالای مواد مخدر درجامعه موجب شده تا برخی سودجویان با زحمت کم به درآمد بالا برسند و سرمایه های کلان در این بخش در سطح جهان موجب شده تا قاچاقچیان در جامعه ایجاد گرفتاری کنند.
سرهنگ احمد جبارپور اظهار کرد: باتوجه به بالابودن تقاضای موادمخدر در کشور، تنها راه مبارزه با آن فرهنگ سازی است چرا که وقتی تقاضا نباشد عرضه سود ی نخواهد داشت.
وی گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر 30 دستگاه واداره وسازمان باید با نیروی انتظامی همکاری نمایند تا این ارگان بتواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند.
سرهنگ جبارپور گفت : در شهرستان ساوجبلاغ 7 طرح وسیع و 19 پاکسازی محدود منطقه ای انجام شده است و کشفیات زیادی صورت گرفته است که برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی فرهنگ سازی عام مردم لازم است.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.