جمشید ابوالفتحی روز یکشنبه در جلسه توجیهی جشنواره نوجوان خوارزمی افزود: سال گذشته از مجموع 107 دانش آموز راه یافته به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی 47 تن بروجردی بوده و رتبه سوم کشوری در این جشنواره را علی کردی نوجوانی از این شهرستان کسب کرد.
مدیر آموزش وپرورش بروجرد با توجه به هوش و استعداد بالای دانش آموزان، برنامه ریزی به منظور شرکت فعال افراد مستعد شهرستان دراین جشنواره و نیزالمپیادهای علمی را ضروری دانست واضافه کرد: امسال 750 دانش آموزبروجردی درالمپیادهای مختلف علمی شرکت کرده اند.
ابوالفتحی ادامه داد: به منظورایجاد، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و تعمیق روحیه پژوهش، نوآوری و حمایت و هدایت مادی و معنوی از دانش آموزان جشنواره جوان خوارزمی، همزمان با سراسر کشور دربروجرد نیز برگزار می شود .
وی یادآور شد: کاربردی کردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگی و نیازهای جامعه، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و فنی نوجوانان و جوانان و آماده سازی نسل جوان برای ورود به میدان رقابت های علمی و فنی از اهداف این جشنواره است.
ابوالفتحی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات پایان ترم وتجزیه و تحلیل نتایج این آزمون ها، بر جمع بندی و احصاء نتایج انها به صورت سالانه تاکید کرد وافزود: باید نقاط ضعف را شناسایی وبا بررسی دقیق مسائل و مشکلات و تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات وهمچنین فعال نمودن ستاد پیشرفت تحصیلی و نظارت برازشیابی های مستمر دانش آموزان، برگزاری کلاس های تقویتی، تشکیل کمیته کیفیت بخشی در سطح مدارس وهمچنین تجزیه وتحلیل سئوالات امتحانات دیماه توسط اعضای گروههای آموزشی مربوطه در راستای ارتقاء کیفیت وپیشرفت رشد علمی دانش آموزان گام برداشته شود.
وی به کسب رتبه برتراستانی مدیریت آموزش وپرورش بروجرد درعملکردشاخص های عمومی واختصاصی در سال 94 اشاره کرد و گفت: این مدیریت رتبه برتر در ارزیابی عملکرد در بازرسی های دوره ای سال 95، ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی 95 وهمچنین جذب مشارکتهای مردمی بیش از 70میلیارد ریال توسط خیرین بیش از 17 مدرسه شهری و روستایی رتبه اول در سطح استان را کسب کرده وبیش از 15 مدرسه در سال 94 و 95 آسفالت شده است.
مدیر آموزش وپرورش بروجرد کسب رتبه اول کشوردر جشنواره درس پژوهی توسط همکاران فرهنگی در آموزش ابتدایی در سال95، رتبه اول استانی و جشنواره الگوی برتر تدریس و کسب رتبه اول کشوری درجشنواره الگوهای برتر تدریس مقطع ابتدایی، رتبه سوم کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدریس و رتبه اول در جشنواره ملاصدرا را از دیگر موفقیت های این نهاد درسه سال اخیر بیان کرد.
ابوالفتحی اظهارکرد: دانش آموزان بروجردی رتبه برتر در هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، رتبه اول استانی در آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس خاص و6 دانش آموز پژوهشگررتبه اول استان درپژوهش را کسب کردند.
7273/6052
خبرنگار : آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.