به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان سیده منصوره شاهرخی افزود:اولین مرحله المپیادهای علمی دانش آموزان در هشت رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، ادبی ،کامپیوتر ،فیزیک ،زیست شناسی ،نجوم و اخترفیزیک ،ریاضی و شیمی برگزار می شود.
شاهرخی بیان کرد: در المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی 40داوطلب پسر و 53داوطلب دختر ، در المپیاد ادبی ،123داوطلب پسر و 192داوطلب دختر ، در رشته کامپیوتر ،38داوطلب پسر و 15داوطلب دختر شرکت کرده است.
وی ادامه داد:در المپیاد فیزیک 23داوطلب پسر و 16داوطلب دختر ، در المپیاد زیست شناسی 217داوطلب پسر و 272داوطلب دختر ، در المپیاد ریاضی 69داوطلب پسر و 27دواطلب دختر ، در المپیاد نجوم و اختر فیزیک 17داوطلب پسرو 14داوطلب دختر ، و در المپیاد شیمی 155داوطلب پسر و 211داوطلب دختر ثبت نام کرده اند.
وی بیان کرد: زمان و نحوه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون یک هفته قبل از برگزاری اولین آزمون از طریق سامانه ثبت نام http://azmoon.srttu.eduاعلام خواهد شد.
شاهرخی گفت: مرحله اول المپیادهای علمی به صورت آموزشگاهی است و داوطلبانی که بتوانند یک سوم حد نصاب علمی را کسب کنند به مرحله دوم المپیادهای علمی راه پیدا خواهند کرد .
در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در 402 آموزشگاه لرستان تحصیل می کنند.
7274 / 6001
خبرنگار:مریم نریمانی** انتشار دهنده: هوشنگ بهرهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.