به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: حضور گسترده مردم در آیین تشییع پیکر یار دیرین امام و رهبری بیانگر این بود که مردم اعتقادی به شایعات خناسان ندارند.
وی بیان کرد: بر خلاف تمام حرف و حدیث ها و تهمت ها علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی رحلت ایشان منجر به وحدت ملی در سطح کشور شده است.
استاندار لرستان پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در راستای رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: عشق و علاقه فراوانی بین مقام معظم رهبری و آیت الله رفسنجانی وجود داشت.

** اعلام محروم بودن لرستان افتخار نیست
استاندار لرستان با اشاره به انتشار مطلبی در روزهای گذشته در برخی سایت های خبری درخصوص اعلام نشدن لرستان در سطح محرومیت در مرکز آمار و تخصیص نیافتن اعتبارات توازن اظهار کرد: استان لرستان در سال 96 در اعتبارات توازن در بین 10 استان نخست کشور با رشد بسیار خوبی قرار دارد.
وی افزود: چهار هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار ردیف توازن به لرستان اختصاص یافته است.
وی با تاکید بر اینکه اعلام محرومیت لرستان هیچ افتخاری برای مردم این استان به همراه ندارد، ادامه داد :خروجی این اصلاح در بیان و نگاه ترحم آمیز برخی مدیران قابل لمس است.
بازوند با بیان اینکه توسعه با ترحم و گداپروری انجام نمی شود، گفت: فروش 720 میلیارد دلار نفت بدون یک ریال تخصیص به لرستان خیانت نبود؟
وی ایجاد مشکل در راه توسعه لرستان را خط قرمز دانست و افزود: نباید اینگونه رفتارها و تخریب های انتخاباتی مانع از توسعه و سرمایه گذاری در استان شود.
استاندار لرستان در ادامه بر لزوم پیگیری خوشه های فرش، صنایع دستی و عسل در این استان تاکید کرد و گفت: در سال 96 باید این اقدام عملیاتی شود و این ظرفیت های بزرگ در راستای اشتغالزایی در استان نقش قابل توجهی ایفا کنند.

** 58 طرح اقتصاد مقاومتی توسط نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اجرا می شود
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز در این نشست اظهار کرد: 24 طرح از مجموع 58 طرح اقتصاد مقاومتی در استان لرستان تاکنون تحویل شده است.
محمد چگنی افزود: از این مجموع در حال حاضر 13 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در سطح استان لرستان در حال اجرا می باشد.
وی بیان کرد: در سال جاری 21 طرح آموزشی در قالب 52 کلاس درس در سطح استان لرستان تکمیل و تحویل شده است.

** علوم پزشکی لرستان 660 میلیارد ریال کمک های مردمی در سال جاری جذب کرده است
قائم مقام مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: علوم پزشکی لرستان پارسال 570 میلیارد ریال کمک های مردمی جذب کرد و امسال 660 میلیارد ریال جذب کرده است.
نادر همتی بیان کرد: میزان تجهیزات خریداری شده توسط خیران برای مراکز بهداشتی و درمانی لرستان در سال گذشته 25 میلیارد و 410 میلیون ریال و در سال جاری بیش از 82 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: در سال گذشته خیران 6 هزار و ۵۴۰ مترمربع مرکز بهداشتی و درمانی در استان لرستان احداث کرده اند.
به گفته وی در سال گذشته چهار میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی و داروخانه های استان لرستان شده است.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.