محسن ملکی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برحسب وظیفه قانونی متولی نگهداری تمام راه ها است و در همین راستا قانون ایمنی راه و راه آهن مصوب سال 49 وظایف و اختیارات این اداره را به طور صریح مشخص کرده است.
وی با اشاره به تبصره یک ماده 6 و ماده 17 قانون یادشده اظهار کرد: طبق این قانون هرگونه عملیاتی که موجب خرابی جاده شود و همچنین ایجاد هرگونه مستحدثات، درختکاری، زراعت و حفاری در حریم راه بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.
وی افزود: طبق این قانون وزارت راه مکلف است با حضور نماینده دادسرا و تنظیم صورت جلسه آثار تجاوز را محو کند و در ماده 17 نیز آمده است که ایجاد هرگونه ساختمان و دیوار کشی و تاسیسات به شعاع 100 متر از انتهای حریم راه ها بدون کسب مجوز از وزارت متبوع ممنوع است و وزارت راه و شهرسازی موظف است در مورد متخلفان برابر تبصره یک ماده 6 قانون ایمنی راه و راه آهن اقدام نماید.
ملکی گفت: با توجه به اینکه حریم جاده های روستایی 12 و نیم متر از آکس جاده به طرفین بوده و ساخت و ساز تا این فاصله از آکس جاده به طرفین بدون کسب مجوز ممنوع است لذا اداره راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان سلسله حسب وظیفه پس از هماهنگی با دادستان شهرستان و در حضور ماموران انتظامی اقدام به تخریب ساخت و سازهای یادشده که در فاصله پنج متری از آکس جاده احداث شده بودند، نمود.
رئیس راهداری سلسله عنوان کرد: تفاوتی ندارد مستحدثات یادشده متعلق به هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی باشد چراکه همگی در برابر قانون یکسان هستند.
وی گفت: چنانچه ضرری در این میان متوجه بیت المال شده ناشی از اقدامات خودسرانه و خلاف قانون متولیان ساخت و سازهای مذکور بوده است که بدون اخذ مجوز و سیر مراحل قانونی اقدام به ساخت و ساز نموده اند.
برخی از اهالی روستاها با مراجعه به فرمانداری مراتب نارضایتی خود را از این اقدام راهداری شهرستان سلسله اعلام کرده بودند که با وساطت و میانجی گری فرماندار سلسله به صلح و سازش منتهی شد.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.