رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: لرستان از نظر ابتلا به کرونا در کشور دارای رتبه دوم کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: لرستان از نظر ابتلا به کرونا در کشور دارای رتبه دوم اما آمار مرگ و میر استان در رتبه های میانی کشور است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمدرضا نیکبخت ادامه داد: از ابتدای آذرماه با آغاز طرح شهید سلیمانی در لرستان کاهش قابل توجهی از شیوع ویروس نسبت به ماه های قبلی حاصل شد به نحوی که ۱۷ هزار و ۱۱۴ نفر ابتلای قطعی در آبان ماه به ۶ هزار و ۴۸۸ نفر در آذر کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش ۶۳ و ۷۸ درصدی مبتلایان کرونا در آذر و دی نسبت به آبان ماه اظهار داشت: تا ۲۷ بهمن ماه جاری ۲ هزار و ۷۱۳ نفر مبتلای جدید شناسایی شد که از آمار دی ماه کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مرگ قطعی به دلیل کرونا در این استان طی آبان ماه سال جاری ۳۱۵ نفر، آذر ۲۱۴ و دی ۵۱ نفر بود و در بهمن ماه نیز تاکنون ۲۴ نفر بر اثر کووید ۱۹ در استان جان باختند.

نیکبخت با بیان اینکه پنج آزمایشگاه تشخیص تست کرونا در لرستان وجود دارد افزود: میانگین روزانه قطعی کرونا در آبان ماه ۵۵۸ نفر و در بهمن ماه با کاهش ۸۲ درصدی به ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: آبان ماه میانگین مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در لرستان ۱۱ نفر بوده که تا ۲۴ بهمن ماه به ۹۲ درصد و کمتر از یک نفر رسیده است.

وی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی یک هزار و ۲۰۰ تیم تشکیل شد و ۲۳ هزار و ۶۱۷ نفر از بیماران زمینه ای، سالمندان و مادران باردار در منزل مراقبت شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با ابراز نگرانی در مورد موج چهارم کووید ۱۹ و شیوع کرونای انگلیسی در استان تصریح کرد: اختلاف در پدیده های ژنتیکی و تغییر رفتار ویروس باعث شده بیش از پیش آمادگی های لازم را داشته باشیم.

نیکبخت افزود: روزهای آینده می تواند روزهای سختی باشد چراکه قدرت بیماری زایی و کشندگی ویروس جدید ده‌ها برابر بیشتر است و حتی یک لحظه نباید غفلت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.